Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 10:15Enda gången man inte behöver ha avståndsmätare och tidtagarur är ju på kontrollmätta tävlingar med officiell tidtagning..
Enda gången man inte behöver ha avståndsmätare och tidtagarur är ju på kontrollmätta tävlingar med officiell tidtagning..
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 10:17David, var inte orolig över min eventuella simtur, om du kikar på hur jag sprang på satellitbilden och inte kartan så ser du att de två inte stämmer överens, vilket inte har något att göra med min Garmin, utan hur kartan och satellibilderna mappas ihop. K
David, var inte orolig över min eventuella simtur, om du kikar på hur jag sprang på satellitbilden och inte kartan så ser du att de två inte stämmer överens, vilket inte har något att göra med min Garmin, utan hur kartan och satellibilderna mappas ihop. K
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 10:19Fredrik, de blå linjen på Göteborgsvarvet har inget med banmätningen att göra. Banmätaren mäter alltid den kortast tänkbara vägen, och ska så göra.
Fredrik, de blå linjen på Göteborgsvarvet har inget med banmätningen att göra. Banmätaren mäter alltid den kortast tänkbara vägen, och ska så göra.
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 11:34Okej, Leif.
Men linje är bra ändå. 🙂
Okej, Leif.
Men linje är bra ändå. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 11:45Jag är rätt säker på att Stockholms halvmarathon hade rätt längd. Som jag skrev i annan tråd så har jag sprungit 15 utomhuslopp i år med Garminklockan och fått motsvarande övertrasseringar av sträckan varje gång. Igår noterade min 305:a 21550 m.
Jag är
Jag är rätt säker på att Stockholms halvmarathon hade rätt längd. Som jag skrev i annan tråd så har jag sprungit 15 utomhuslopp i år med Garminklockan och fått motsvarande övertrasseringar av sträckan varje gång. Igår noterade min 305:a 21550 m.
Jag är
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 14:41Dubbelt bevis på din alkoholkonsumtion innan loppet då Mikael. 😉
Dubbelt bevis på din alkoholkonsumtion innan loppet då Mikael. 😉
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 15:30😀
😀
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 16:07Ganska befängt att man litar mer på uppgifterna från en gps-klocka, en nog så fantastisk uppfinning, men med en del begränsningar som redovisas här ovan i tråden.
Man kan ju vända på steken. Om det nu är så att gps ofta anger sträckan längre än vad den e
Ganska befängt att man litar mer på uppgifterna från en gps-klocka, en nog så fantastisk uppfinning, men med en del begränsningar som redovisas här ovan i tråden.
Man kan ju vända på steken. Om det nu är så att gps ofta anger sträckan längre än vad den e
Quote from paceUP! on 12 September 2010, 16:15ja herregud, vi springer ju inte den ultimata-korta-vägen heller..
jag gick in på 22,8 å det är väl en trevlig glädjemarkör men man får ju ta det med en nypa salt 🙂
ja herregud, vi springer ju inte den ultimata-korta-vägen heller..
jag gick in på 22,8 å det är väl en trevlig glädjemarkör men man får ju ta det med en nypa salt 🙂
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 16:20precis- min klocka stannade på 21,6...men det är ju tiden från start till mål som räknas å alla springer ju under samma förutsättningar 🙂
precis- min klocka stannade på 21,6...men det är ju tiden från start till mål som räknas å alla springer ju under samma förutsättningar 🙂