Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSthlm Halvmara för lång?
You need to log in to create posts and topics.

Men när klockan istället visar att loppen är lite korta då? Jag misstänker min för att vara inställd på att spara snålt med punkter.

Men banlängder, det är väl om lopp ska användas som indata i antingen träningen eller för seedning till andra lopp det k

"Annars kan ju egentligen resultat på en bana bara jämföras med resultat på samma bana, ungefär "

Ja egentligen så är det så. Men för att göra det så jämförbart som möjligt så kontrollmäter man enligt ett regelverk. Av någon anledning så görs det då inte

Jag tänker även på sånt som backighet och underlag, så fort vi lämnar sådana där prydliga anläggningar med läktare. Men givetvis också att banan ska vara kontrollmätt med hjul.

Ja det finns en anledning till att dom snabba loppen marknadsför sig som just snabba lopp. 🙂

Övriga lopp är "roliga", "spännande" och "utmanande".

Frågan är vad man kallar dem? Man pratar om bana och terräng. Bana är för mig ngt platt & uppmätt inne på en stadion, medan terräng är ... ja iaf inte landsväg eller stadsgator.
Sedan kan ju ett asfa

Spring orientering, alla banor är olika från varandra, så vi slipper diskussionen om personbästa eller världsrekord. Segra eller dö! 🙂

Min har nog ställt in sig på "smartläge".

Jo vi funderade häromveckan på om man kunde ha världsrekord i orientering ... men det blir för knäppt?
Lite samma sak med skidor, hur jämför man en femkilometersslinga med en annan?
Eller valfri distans.
Så fi

Ja vill man göra bra tider så ska man dra öronen åt sig när det nämns roligt, spännande eller utmanande i inbjudan.

Man pratar bana, landsväg och terräng och ska man ha så rättvisa förhållanden som möjligt ska man hålla sig på banan. Men även där så komm

Jag sprang hemma i Falun idag. fram och tillbaka längs Runnleden. Kartunderlaget visar en pefekt mätning med strecken över varandra. Jämfört med GPS mätningarna i Stockholm är det som dag och natt. Min slutsats kan inte bli annan än att förbjuda löptävlin

Efter som banan var trevlig, så räcker det att förbjuda GPS i S-holm. 😉