Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 09:36Hemmavid finns en skogsslinga som är hjulmätt till 1820 m medan FR305 säger ~1,77 km. Var därför inte beredd på att den skulle visa +längd i Sth. 21,7 nånting. Ändock ett I-landsproblem.
M.F. blev helt klart överhettad och tog sig några kylbad. Mycket hä
Hemmavid finns en skogsslinga som är hjulmätt till 1820 m medan FR305 säger ~1,77 km. Var därför inte beredd på att den skulle visa +längd i Sth. 21,7 nånting. Ändock ett I-landsproblem.
M.F. blev helt klart överhettad och tog sig några kylbad. Mycket hä
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 09:47Jag har en ganska stark känsla av att arrangörerna klarar av att mäta upp sträckan rätt, särskilt som det var en tävlingsbanan, inte bara en "hopp och lekbana". Även min gps visade för lång sträcka. Det som jag tycker är lite intressant är att alla som sp
Jag har en ganska stark känsla av att arrangörerna klarar av att mäta upp sträckan rätt, särskilt som det var en tävlingsbanan, inte bara en "hopp och lekbana". Även min gps visade för lång sträcka. Det som jag tycker är lite intressant är att alla som sp
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 09:49Min Garmin fick i alla fall tiden rätt. Sträckan blev lite längre än förväntat.
Det brukar alltid var konstigheter på Norr Mälarstrand och Slussen.Att det blir konstigt när man springer under Slussen är ju rätt naturligt, men denna gång ser det ut som
Min Garmin fick i alla fall tiden rätt. Sträckan blev lite längre än förväntat.
Det brukar alltid var konstigheter på Norr Mälarstrand och Slussen.
Att det blir konstigt när man springer under Slussen är ju rätt naturligt, men denna gång ser det ut som
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 09:57Ulf, antagligen för att alla mätte mot samma radiosignaler från samma satelliter som studsat mot samma höga hus och gömts av samma broar?
Ulf, antagligen för att alla mätte mot samma radiosignaler från samma satelliter som studsat mot samma höga hus och gömts av samma broar?
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 12:49Men är det så konstigt att GPS:en visar att man sprungit längre? Med alla ytterspår man tvingas ta i klungorna och massa sicksack för att ta sig om löpare, hamna rätt vid vätskestationer osv så blir det många extrameter i sidled. Inget konstigt alls.
Men är det så konstigt att GPS:en visar att man sprungit längre? Med alla ytterspår man tvingas ta i klungorna och massa sicksack för att ta sig om löpare, hamna rätt vid vätskestationer osv så blir det många extrameter i sidled. Inget konstigt alls.
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 13:08http://www.marathonchallengemalta.com/bv.zip/Opinion_Apr-Jun_09.pdf
http://www.marathonchallengemalta.com/bv.zip/Opinion_Apr-Jun_09.pdf
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 13:18Bengt, tydligen inte bara i Stockholm det protesteras mot felmätta banor 🙂
Bengt, tydligen inte bara i Stockholm det protesteras mot felmätta banor 🙂
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 14:05OBS! att det är samme Hugh Jones som har skrivit texten som oxå har kontrollmätt Sthlm HM.
...och ff innehar banrekordet på Sthlm Marathon, 2.11.37, fr 1983.
OBS! att det är samme Hugh Jones som har skrivit texten som oxå har kontrollmätt Sthlm HM.
...och ff innehar banrekordet på Sthlm Marathon, 2.11.37, fr 1983.
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 14:17haha, det visste jag inte. Karriärmöjlighet för gamla maratonelitlöpare ?
haha, det visste jag inte. Karriärmöjlighet för gamla maratonelitlöpare ?
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 14:18De här diskussionerna om banmätning versus GPS pågår på alla löparforum hela tiden. Här är ett exempel:
http://www.runningroom.com/discussion/viewtopic.php?t=41955&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=d6cd521579770ae1f20123dd99df21bd
På Garmins eget for
De här diskussionerna om banmätning versus GPS pågår på alla löparforum hela tiden. Här är ett exempel:
På Garmins eget for