Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSthlm Halvmara för lång?
You need to log in to create posts and topics.

Har man så dåligt lokalsinne som jag har så är det bra att ha laddat ned banan först till klockan så man inte springer vilse 🙂

Nä, skämt åsido. Det var viktigt för mig att springa extremt sakta de första milen på det här loppet. Jag körde varvtider på

Maria (och andra): en kontrollmätt bana KAN fortfarande vara fel, det visade ju Premiärmilen 2007.
Enligt hemsidan (nyheter 8 sep) gäller följande: En mindre justering av banan har gjorts efter sju kilometer. Nu följer banan Hornsbergs Strand fram till No

Självklart kan det bli fel vid en del lopp. Det har visat sig och det har också erkänts av arrangörerna.

Den stora frågan kanske istället ska vara: Vems Garmin visade rätt distans?????? 🙂

Jag tycker bara att det är lite smålöjligt att efter så många

Polar?

Mikael Söderholm: Om du importerar din Garmin-trace till Funbeat så kan vi ju alla titta på den och se om där är något konstigt.

Att du har en annan avvikelse i Stockholm jämfört med Göteborgsvarvet är väl helt normalt. Det ligger ju i själva begreppet o

Nä, jag hävdar inte att banan är korrekt mätt men mycket talar för det. För det första så är avvikelserna från olika löpares GPS-klockor i linje med vad man brukar få på andra lopp och för det andra så var det här ett SM i halvmaraton så banmätningen, ink

Dubbelt synd att inte Isabellah lyckades slå Svensk Rekord för då hade banan enligt reglerna behövt mätas om för verifiering. Det kanske hade kunnat göras publikt och alla intresserade hade kunnat följa med med sin GPS skjutklar.

Hon kanske gjorde det men banan var felmätt 😉

Jag undrar fortfarande varför min FR305 visar för kort hemma i skogsrundan men för långt i Sth. Lurigt men det är inte nån stor sak i mitt liv. Tekniskt intressant snarare än någon praktisk betydelse. Intressant diskussion! 😉

Edit: Systematiskt alltid f

GPS-klockorna mäter:

- för långt i stadsmiljö bland höga hus. (huvud)Anledning: missinformation via radiostudsar i husen. Klockan luras av signaler som studsat bland husen och därmed tagit längre tid till klockan än de ska.

- för kort på spår i skogen.