Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSthlm Halvmara för lång?
You need to log in to create posts and topics.

Åh! Tack Sven! Äntligen fick jag en bra förklaring på varför det känns som jag har sprungit längre i skogen än vad klockan har visat..
Har funderat en del på det där under mina löpturer (jag är en av dem som inte läser gamla inlägg ofta.. ).

Tack för en bra förklaring! Problemet med gamla trådar är att det kanske står i en av tjugo. Har lusläst alla aktuella trådar sen jag blev medlem utan att just detta kommit fram.

Ja, bra sammanfattning från Sven där. Om 4 veckor går SUM. Den tävlingen går i knixig terräng. Då kommer många GPS:ar visa på kortare sträcka än de officiella 50 kilometrarna.

Det där var intressant. Hade inte sett det någon annan stans. Stämmer ju bra med det jag tänkt på själv. När jag springer samma träningsrunda är det väldigt lite som skiljer från gång till gång. Tiotalet meter hit eller dit. Däremot skiljer det klart mer

SUM förra året var 47.5 km för mej. Nog kändes det som lite smolk i bägaren 🙁

2,5 km fel på 50 km terräng låter alldeles för mycket. Enligt min erfarenhet från Ursvik, Lidingö m.fl. terrängbanor kan man räkna med 25-75 m för kort per mil, om man startat med ordentligt med satelliter (minst 8). Hur man vet det får ni kolla i manuale

Nu är det ju långtifrån alltid man ens kan få in åtta satelliter...

Jag har aldrig någonsin INTE fått in minst 8 satelliter. Det normala är minst 10. Ofta alla 12. (Har runt 2000 GPS-pass under hatten.)

Nu utgår mina pass iofs oftast inifrån stan, där är det inte så lätt att få tag på dem.

Enligt Skattemyndigheten har jag gått ur Svenska kyrkan men enligt GPS:en har jag gått in i S.t Paulskyrkan.

bild:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=2ffb4fb887fb475f8adfade8eff9e342.jpg&Size=