Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 14:27Har inte sett någon marknadsföra dem som under av exakthet.
Har inte sett någon marknadsföra dem som under av exakthet.
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 14:33Tja, så här säger en tillverkare i sin reklam: "its high sensitivity GPS receiver provides highly accurate speed and distance data, as well as improved tracking under trees and near tall buildings"
Tja, så här säger en tillverkare i sin reklam: "its high sensitivity GPS receiver provides highly accurate speed and distance data, as well as improved tracking under trees and near tall buildings"
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 14:34Något jag blev lite förbryllad av under loppet, var att vissa GPS-kilometer gick väldigt fort. Fastän jag inte kände av att jag ökade ansträngingen. Plötsligt kom en 4:15 kilometer, fastän jag rullade på i 4:35-4:45 i övrigt. Jag borde ha insett att det v
Något jag blev lite förbryllad av under loppet, var att vissa GPS-kilometer gick väldigt fort. Fastän jag inte kände av att jag ökade ansträngingen. Plötsligt kom en 4:15 kilometer, fastän jag rullade på i 4:35-4:45 i övrigt. Jag borde ha insett att det v
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 18:26Har inte sprungit jättemånga lopp med GPS, men kanske 5-6 st. Alla gånger har jag fått kortare sträcka på klockan än den uppmätta.
Har inte sprungit jättemånga lopp med GPS, men kanske 5-6 st. Alla gånger har jag fått kortare sträcka på klockan än den uppmätta.
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 18:27Aha, du genar och fuskar...
Aha, du genar och fuskar...
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 18:34GPS har en viss felprocent och så är det bara!
Att sen Garmin mäter ännu lite sämre inne i en stad än ute på landsbygden är redan vida känt (anser iaf jag)!Den här diskussionen kommer alltid upp efter lopp! En kontrollmätt bana är en kontrollmätt bana
GPS har en viss felprocent och så är det bara!
Att sen Garmin mäter ännu lite sämre inne i en stad än ute på landsbygden är redan vida känt (anser iaf jag)!
Den här diskussionen kommer alltid upp efter lopp! En kontrollmätt bana är en kontrollmätt bana
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 19:16Klart vi gör! Då har vi ju blivit lurade på ett giltigt PB 😉
F ö när jag sprang Cityloppet Linköping i år hade jag min garmin med. Enligt den är loppet ca 6,9 km, medan de flesta som mätt loppet på kartan (som inte heller behöver ha fullgod nogrannhet)
Klart vi gör! Då har vi ju blivit lurade på ett giltigt PB 😉
F ö när jag sprang Cityloppet Linköping i år hade jag min garmin med. Enligt den är loppet ca 6,9 km, medan de flesta som mätt loppet på kartan (som inte heller behöver ha fullgod nogrannhet)
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 19:46Den är faktiskt tro det eller ej 1,5 mil för lång
Den är faktiskt tro det eller ej 1,5 mil för lång
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 19:48Förutom GPS-systemet och mottagarnas känslighet så påverkar inställningar och algortimerna i klockorna noggrannheten. I de allra flesta fall ger Garmins klockor för lång sträcka både vid "Smart recording" och vid "per-sekund"-registrering.
Det har gjort
Förutom GPS-systemet och mottagarnas känslighet så påverkar inställningar och algortimerna i klockorna noggrannheten. I de allra flesta fall ger Garmins klockor för lång sträcka både vid "Smart recording" och vid "per-sekund"-registrering.
Det har gjort
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 19:53Men varför har du klockan på dej i Skövdes 400m bana?
Kommer jag dit någon gång och det hoppas jag att jag gör nästa år så tänker jag lita helt på deras tidtagning och varvräkning.
Men varför har du klockan på dej i Skövdes 400m bana?
Kommer jag dit någon gång och det hoppas jag att jag gör nästa år så tänker jag lita helt på deras tidtagning och varvräkning.