Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStockholm: "Tack för att du cykla …
You need to log in to create posts and topics.

Att vilja överleva är tydligen att klaga.

Även ett marathonlopp börjar med ett första steg ...

Ni måste tänka långsiktigt, inte vara bittra över den rådande situation.
Jag är övertygad om att om 10 år ser situationen betydligt bättre ut 🙂

(hoppas att man lever då ...)

För tio år sen hade vi färre cykelbanor. Nu har vi fler, men det är inte säkrare för det att cykla. Känner mig mer trygg bland bilar än bland cyklister och gående.

Utifrån en 08-horisont instämmer jag helt med Bruse eftersom att cykelbanorna oftast är belamrade med bilar, barnvagnar och annat löst folk på två ben som vinglar hit och dit.

Det hade varit intressant att läsa någon rapport om utveckling av cykelinfrastruktur i köpenhamn de senaste 30-40 åren.

I nuläget räknas Köpenhamn som en av världens bästa cykelstäder, men hur började de den utvecklingen? Satsade de på kvalitet eller kva

Nu har jaj besvarat enkäten! Skrädde inte orden!

Bort med kanten: http://www.stockholm.se/TrafikStadsplanering/Stockholmstrafiken/Cykla/Bort-med-kanten/

Undrar om de kan hantera tusentals adresser med bilder? I princip är samtliga cykelbanor behäftade med kantsten. Alltså ofarbara i lagens mening, då d

Det är väl bättre att göra en upphöjning där cykelvägen går över en kant än att fasa, dels blir resan jämnare för cyklisten och dels tvingas bilisterna sakta ner..

Varför en upphöjning överhuvudtaget? Bilarna har inte upphöjningar efter varje korsning. Bort med skiten.

Jag menade upphöjning så att cykelvägen när den korsar en bilväg ligger i samma nivå som den gör före och efter korsningen. Alltså ingen nivåskillnad på cykelväg, däremot på bilvägen - så att cykelvägen för bilisten blir ett fartgupp.