Quote from Rasmus Olsson on 24 May 2011, 15:03Ah du menar en såna. Som brukar vara byggda av gatsten, och pga den dåliga underbyggnaden och den tunga trafiken, gör att gatstenarna sjunker ned, så kommer man på gatan, kör man ihjäl sig i potthålan. Skitbra.
Det blir ju inte direkt trafiksäkrare på de
Ah du menar en såna. Som brukar vara byggda av gatsten, och pga den dåliga underbyggnaden och den tunga trafiken, gör att gatstenarna sjunker ned, så kommer man på gatan, kör man ihjäl sig i potthålan. Skitbra.
Det blir ju inte direkt trafiksäkrare på de
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 15:22Det här är vad jag menar:
http://maps.google.se/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=Malm%C3%B6&aq=0&sll=65.646031,22.026043&sspn=0.032492,0.110035&ie=UTF8&hq=&hnear=Malm%C3%B6,+Sk%C3%A5ne+L%C3%A4n&ll=55.5949,13.028458&spn=0,0.013754&z=16&layer=c&cbll=55
Det här är vad jag menar:
Quote from Rasmus Olsson on 24 May 2011, 15:24Vi diskuterar cykeltrafiken i Stockholm och du kommer med Malmö som exempel? Ok.
Vrid på bilden och kolla åt höger, så ser du bilen som ska ut från gatan. Den står tvärs över cykelbanan. Det är stoppförbud på övergångar!! Hinder på cykelbanan > cykelbana
Vi diskuterar cykeltrafiken i Stockholm och du kommer med Malmö som exempel? Ok.
Vrid på bilden och kolla åt höger, så ser du bilen som ska ut från gatan. Den står tvärs över cykelbanan. Det är stoppförbud på övergångar!! Hinder på cykelbanan > cykelbana
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 15:34Om det inte funkar i Stockholm så är det väl ingen idé att ta exempel från Stockholm? Förebilder måste man väl ta från något ställe där det funkar bättre, eller?
Om en bil parkerar på cykelbanan eller inte har väl inget med lösning av nivåskillnadsproble
Om det inte funkar i Stockholm så är det väl ingen idé att ta exempel från Stockholm? Förebilder måste man väl ta från något ställe där det funkar bättre, eller?
Om en bil parkerar på cykelbanan eller inte har väl inget med lösning av nivåskillnadsproble
Quote from Rasmus Olsson on 24 May 2011, 15:39Jag är för säkra cykelvägar, oavsett utformningen. Jag är emot osäkra och farliga cykelvägar. Oavsett om det är vägar, banor, enskilda elelr delade med gående eller bilar.
Korsningens utformning gör att bilen tyvärr måste stanna där för att kunna se om d
Jag är för säkra cykelvägar, oavsett utformningen. Jag är emot osäkra och farliga cykelvägar. Oavsett om det är vägar, banor, enskilda elelr delade med gående eller bilar.
Korsningens utformning gör att bilen tyvärr måste stanna där för att kunna se om d
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 17:56Det kan jag hålla med dig i att utformningen är fel, cykelvägen borde ha legat helt intill bilvägen, av precis de orsakerna som du nämner.
Jag tror ändå det kan vara bra med en nivåskillnad för att tydligt markera var gränsen går och förhindra bilar från
Det kan jag hålla med dig i att utformningen är fel, cykelvägen borde ha legat helt intill bilvägen, av precis de orsakerna som du nämner.
Jag tror ändå det kan vara bra med en nivåskillnad för att tydligt markera var gränsen går och förhindra bilar från
Quote from Rasmus Olsson on 24 May 2011, 18:52Många nivåer blir det.
Många nivåer blir det.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 19:57Visst Stockholm kanske är klåpare när dom bygger cykelbanor - MEN dom visar tydligt att dom anser att cyklister är folk som skall uppmärksammas
Och vi cyklister behöver all bra publicitet som vi kan behöva...
Tycker att det är riktigt bra intiativ -
Visst Stockholm kanske är klåpare när dom bygger cykelbanor - MEN dom visar tydligt att dom anser att cyklister är folk som skall uppmärksammas
Och vi cyklister behöver all bra publicitet som vi kan behöva...
Tycker att det är riktigt bra intiativ -
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 20:57Det brukar vara lite jippon vid pumpen på Slussen ibland. De har haft ambulerande service där och de hade en slags cykeltvätt där för ett par veckor sedan om jag inte minns fel. Själv cyklar jag normalt inte förbi pumpen, så jag såg det bara på lite håll.
Det brukar vara lite jippon vid pumpen på Slussen ibland. De har haft ambulerande service där och de hade en slags cykeltvätt där för ett par veckor sedan om jag inte minns fel. Själv cyklar jag normalt inte förbi pumpen, så jag såg det bara på lite håll.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 09:44Gällande nivåskillnader så vet jag inte om jag gillar tanken. I så fall så måste man bygga nivåskillnaderna så att det inte blir någon kant som man kan fastna eller ramla emot. Med tanke på att det alltid kan förekomma sättningar så låter det inte som en
Gällande nivåskillnader så vet jag inte om jag gillar tanken. I så fall så måste man bygga nivåskillnaderna så att det inte blir någon kant som man kan fastna eller ramla emot. Med tanke på att det alltid kan förekomma sättningar så låter det inte som en