Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min målsättning är att klara sträckan på mindre än maxtiden, 2h45min. I söndags sprang/joggade/tog mig fram 16,1 km på 1h53min. Har än så länge inte sprungit längre än så, men det kommer! Blir otroligt peppad av att mer info om tävlingen har kommit nu, de

Felpost

Konstaterade att jag fått startgrupp B och det skall jag nog ha efter mina tidigare tider, men nu kommer jag bli omsprungen en del. Eftersom detta blir sista genrepet inför Berlin Maraton 2 veckor senare och inte på något sätt gå för fullt.

Själv gör jag min första halvmara och är glad om jag tar mig i mål. Gör jag det får jag ju personbästa oavsett vilken tid det blir 🙂

Tyvärr kan man inte säga att man deltog i SM i halvmarathon bara för att man tagit sig runt Stockholm Halvmarathon...

http://www.stockholmhalvmarathon.se/start/content.cfm?Sec_ID=1659&Rac_ID=129&Lan_ID=1

"Svenska Friidrottsförbundet har fastställt att

Nä, det är väl också som brukligt att är man inte anmäld och antagen i tävlingsklassen så får man heller ingen placering i SM även om man skulle springa in på en väldigt bra tid.

Attans! Då gick ju inte det (#)

Men jag säger som Åsa, tar jag mig runt så är jag glad. Oavsett vilken tid så blir den ju pers!

Märklig inställning. Antag att t ex en orienterare kommer indrällande på andraplats och det då inte "gills"?

Jag tycker inte alls att det är konstigt att man måste kvalificera sig innan man får delta i en mästerskapstävling. Så är det ju inom de flesta andra sporter. 🙂

Men då kanske de inte ska ligga samtidigt? För mig känns det märkligt med ett masslopp där kanske bästa tiden inte räknas.
Är säkert så på alla andra jag varit med om, men det är ändå lite konstigt. Man kanske inte har lika god koll på folk i senare start