Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholm Marathon, återbud
You need to log in to create posts and topics.

Tre olika skador, alla på grund av is och snö, har idag fått mig att inse att jag inte kan köra Asic Stockholm Marathon i år. Jag har letat på deras hemsida om det skulle kunna gå att sälja sin plats. Men den enda informationen jag hittar är att det inte

Sälja kan man men det är inte tillåtet. Jag känner folk som blivit avstängda från tävlingen när det upptäckts.

Är det säljaren, köparen eller båda som blivit avstängda?

I det fallet jag känner till så var det säljaren som blev avstängd. Det kan ju vara lite svårt att identifiera köparen.

Trist. Både för säljaren, köparen och tävlingen.
Jaha, då såg jag de där hundralapparna, som jag spenderade på anmälningsavgiften, flyga bort likt Joakim von Ankas sedlar i Kalle Anka tidningen.

Jag misstänkte det. Det är alltså säljaren som riskar mest. En förslagen köpare kan förmodligen komma undan genom att vägra ange sitt namn då man blir ertappad med någon annans nrlapp.

Sen är risken att bli ertappad å andra sidan normalt sett väldigt liten. Det är väl mest när killar köper av tjejer eller vice versa. Eller om folk springer oväntat snabbt. Om jag skulle köpa Karins lapp och springa in på 2:40 är risken rätt hög för upptä

Du hade definitivt blivit misstänkt:-)

Jag vill heller inte låta någon springa i mitt namn. Jag undrade om man kunde sälja sin plats. Finns väl en och annan som förmodligen gladeligen skulle köpa:-)

Det är deras affärsidé. Bli fulltecknat så fort som möjligt, förbjud andrahandsmarknaden, för att få så många som möjligt som inte kommer.
Karin ta din plats och ställ dig på startlinjen i alla fall, ett varv kommer du och kanske ända in i mål. Maxtiden

Nu är det väl snarast standard bland stora löpartävlingar att man inte kan överlåta platsen. Och ja, det tillåter dem att översälja. Man kan tycka vad man vill om det men det är en fri marknad och gillar man det inte ska man inte köpa produkten.