Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholm Marathon, återbud
You need to log in to create posts and topics.

Hahaha, japp, det är liiite långt att gå från Luleå till Stockholm bara för att hämta grejer i ett kuvert, en t-shirt, och käka korv med öl. Men visst, någon skulle kanske nappa på ett sånt förslag.

Marathon finns som sagt lite överallt, lite närsomhelst

Om ingen lydde dumma regler så skulle det inte finnas några dumma regler. Vem bryr sej om att jag har en tid från Stockholm Marathon på 3:45 som nån annan sprungit in för mej? Det är ju en helt annan fråga för elitlöpare.

Startklar, är inte det bara en bluff? Om man skadar sig när man tränar till loppet gäller nämligen inte försäkringen. Inga löparknän, hälsporrar eller stressfrakturer räknas ej ens med läkarintyg. Bara så ni vet.

teckna startklar nu... Om du sedan ett litet tag innan maran går och får ett intyg att du inte kan springa så får du tillbaka pengarna.

Väldigt smidig försäkring funkar utmärkt, handläggningstid på en vecka eller något sånt hade jag förra året

Jona vart har du fått den infon? Min läkare skrev bara att jag pga knäbesvär inte fick springa på 3 veckor. Var inga problem alls att få ut försäkringen då... Jag hade helt klart skadat mig när jag tränade till Lidingöloppet men det var ingen som ifrågasa

"Såsom olycksfallsskada räknas inte kroppsskada
som uppkommit genom
• smitta av bakterier, virus eller annat smittämne.
Infektion på grund av insektsstick eller
liknande kan dock ersättas såsom
olycksfallsskada,
• smitta genom intagande av mat eller dryck

Då beror det väl på vad läkaren skriver i sitt utlåtande då...

Men ni har rätt i att det är ganska fult av dom att ha dessa klausuler

Oavsett vad som står i det finstilta fick jag ut ersättning för "hälseneinflammation". Vilket med stor sannolikhet skulle gått att rubricera som "överansträngning". Läkarintyg krävs naturligtvis.

Smart läkare bara så klarar man sig 🙂

Värt att notera är att det står så här om Startklar Plus på deras hemsida:

"Olycksfallsförsäkringen innehåller följande ersättningar:

• Akuersättning, högst 6 procent av ett prisbasbelopp
• Sjukhusvård, den del

Skadar man sig så är det en riskfylld sport.