Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Anders - Ganska säker på att jag hade valt samma klädsel om loppet gått i december. Hade nog haft mer kläder om det varit ett träningspass då det går lite långsammare. Hade det varit ett kortare lopp (halvmara eller kortare) hade det garanterat blivit lin

Klädde mig som om det hade varit ett pass i november ungefär, med regn och 5 plusgrader. Problemet för mig var att mina handskar inte höll för vätan och jag var tvungen att ta av dem efter 30km. Med andra ord frös jag bara om hnderna under loppet. Sen sku

Fredag kväll plockade jag fram alternativen korta och långa tights, linne och långärmad tröja.
När man vaknade upp i går och såg vindstyrkan och regnet (vädersiterna ändrade inte sin inställning en gång till!) så fick de tunna kläderna ligga kvar hemma.
N

Glad att min maradebut inte kom igår, utan väntar till JM 14 juli. Tänkte igår, "om jag skulle springa idag vad skulle jag ta på mig?" Svar: Ingen aning!
Under sista halvåret då jag sakta ökat min träning från 6-8 km till 20-25, så har jag helt lyckats(?)

Jag körde min maradebut igår och valde långärmad tunn kompressionströja med klubb t-shirten över samt korta shorts. Hade inget problem med värmen under loppet och kände att klädseln nog var rätt för mig.

Men som sagt så var gången från stadion till öster

Körde med korta tights och linne, och det var inget fel på de kläderna. Men vädret!