Quote from Guest on 6 September 2011, 22:42Efter ett löppass har man ju hört att man ska:
* Stretcha medan musklerna är varma
* Äta så nära inpå passet som möjligt för att skynda på återhämtningen
* Duscha/byta om till rena, torra kläder snabbt så man inte blir nedkyldOch det är ju förstås omöj
Efter ett löppass har man ju hört att man ska:
* Stretcha medan musklerna är varma
* Äta så nära inpå passet som möjligt för att skynda på återhämtningen
* Duscha/byta om till rena, torra kläder snabbt så man inte blir nedkyld
Och det är ju förstås omöj
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 22:52För min egen del så varierar det från gång till gång (#)
Just idag blev det löpning - stretch - lite mat - dusch - mer mat.
För min egen del så varierar det från gång till gång (#)
Just idag blev det löpning - stretch - lite mat - dusch - mer mat.
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 22:54Efter långpass blir tågordningen mat - bad - stretch helt enkelt eftersom jag brukar vara vrålhungrig när jag kommer hem, sen blir man ju rätt varm och mjuk i kroppen av ett bad så man kan lika gärna stretcha efteråt.
Efter långpass blir tågordningen mat - bad - stretch helt enkelt eftersom jag brukar vara vrålhungrig när jag kommer hem, sen blir man ju rätt varm och mjuk i kroppen av ett bad så man kan lika gärna stretcha efteråt.
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 22:56Funbeat först. 🙂
Funbeat först. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 23:01Hehe, Funbeat blir det ibland först även för mig men jag försöker undvika. Fast det går inte alltid 😉
Hehe, Funbeat blir det ibland först även för mig men jag försöker undvika. Fast det går inte alltid 😉
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 23:02Jo, det är ju klart att man hinner kika in på bettan lite i förbifarten, det går ju fort att ladda in passet så är det klart och gjort fast jag passar på medan jag väntar på badvattnet jag. 🙂
Jo, det är ju klart att man hinner kika in på bettan lite i förbifarten, det går ju fort att ladda in passet så är det klart och gjort fast jag passar på medan jag väntar på badvattnet jag. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 23:14Det blir nog allt mat först, brukar komma till dukat bord, dra av mig svettröjan och sitta halvnaken...
(gäller inte om jag tränat på jobbet, då blir det dusch först (t+) )
Det blir nog allt mat först, brukar komma till dukat bord, dra av mig svettröjan och sitta halvnaken...
(gäller inte om jag tränat på jobbet, då blir det dusch först (t+) )
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 23:31Eftersom jag brukar bli rosslig i halsen av minsta lilla nedkylning så tar jag oftast duschen först. Därefter blir det mat och slutligen stretch, om inte något annat kommer emellan efter maten. Det senare händer tyvärr alltför ofta vilket inte är bra för
Eftersom jag brukar bli rosslig i halsen av minsta lilla nedkylning så tar jag oftast duschen först. Därefter blir det mat och slutligen stretch, om inte något annat kommer emellan efter maten. Det senare händer tyvärr alltför ofta vilket inte är bra för
Quote from Elias Engqvist on 7 September 2011, 00:27Struntar i stretch, tror inte på det, tar oftast en Gainomax eller en drickyoghurt ganska direkt efter, sen beror det på situationen om jag duschar direkt eller sitter iklädd en handduk o laddar ner data från klockan och uppdaterar funbeat först...
Struntar i stretch, tror inte på det, tar oftast en Gainomax eller en drickyoghurt ganska direkt efter, sen beror det på situationen om jag duschar direkt eller sitter iklädd en handduk o laddar ner data från klockan och uppdaterar funbeat först...
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 06:13Stretch redan utanför dörren hemma, sen börjar jag tappa upp det obligatoriska varma badet och det tar ju en stund så då hinner jag peta i mig något litet (naturell yoghurt och varma bär av något slag är en favorit! 😀 ) och regga på funbeat (såklart!) in
Stretch redan utanför dörren hemma, sen börjar jag tappa upp det obligatoriska varma badet och det tar ju en stund så då hinner jag peta i mig något litet (naturell yoghurt och varma bär av något slag är en favorit! 😀 ) och regga på funbeat (såklart!) in