Quote from Magnus Gelang on 7 September 2011, 08:28Stretch, dusch (eventuellt kort hundpromenad emellan) och sen mat.
Intressant att läsa att det är ganska många som inte stretchar,,,,men det är kanske en helt annan diskussion som förtjänar en egen tråd 🙂
Stretch, dusch (eventuellt kort hundpromenad emellan) och sen mat.
Intressant att läsa att det är ganska många som inte stretchar,,,,men det är kanske en helt annan diskussion som förtjänar en egen tråd 🙂
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 08:42@ Åsa
Ja det där med att stretcha eller inte efter löppass, och varför det skulle vara bra, eller inte spela någon roll, eller rent av vara "dumt", det är en helt annan diskussion....
men det är många ffa löpare som sällan/aldrig stretchar efter löpträni
@ Åsa
Ja det där med att stretcha eller inte efter löppass, och varför det skulle vara bra, eller inte spela någon roll, eller rent av vara "dumt", det är en helt annan diskussion....
men det är många ffa löpare som sällan/aldrig stretchar efter löpträni
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 09:19Det är svårt att prioritera, men nåt att äta för återhämtningen och att att få av den genomblöta tröjan känns viktigast. Jag har börjat med att byta till en torr tröja direkt, även om det blir mer tvätt. Efter det fyller jag på med vatten och en Gainomax,
Det är svårt att prioritera, men nåt att äta för återhämtningen och att att få av den genomblöta tröjan känns viktigast. Jag har börjat med att byta till en torr tröja direkt, även om det blir mer tvätt. Efter det fyller jag på med vatten och en Gainomax,
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 09:28Stretcha gör jag nästan aldrig, möjligen tänjer lite lätt av vader och baksida lår.
Dusch kommer före eventuell mat, inte alltid jag äter. Beror lite när jag springer, ibland så äter jag någon timme innan och då blir det ingen mat efter.
Stretcha gör jag nästan aldrig, möjligen tänjer lite lätt av vader och baksida lår.
Dusch kommer före eventuell mat, inte alltid jag äter. Beror lite när jag springer, ibland så äter jag någon timme innan och då blir det ingen mat efter.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 09:39Om jag stetchar (jag tror mer på nedvarvning under rask promenad/långsam jogg = få ur mjölksyran ur benen, än på stretch) så gör jag det direkt, och utomhus så att jag svalkar ner mig. Sen dricker jag ett glas mjölk för att få i mig lite energi med en gån
Om jag stetchar (jag tror mer på nedvarvning under rask promenad/långsam jogg = få ur mjölksyran ur benen, än på stretch) så gör jag det direkt, och utomhus så att jag svalkar ner mig. Sen dricker jag ett glas mjölk för att få i mig lite energi med en gån
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 09:47Kort promenad och lite sträckning av vaderna utomhus för att komma ner i puls och temperatur innan jag går in. Dricker ett glas mjölk eller återhämtningsdryck och lite vatten, vilar en stund, duschar och äter sist.
Kort promenad och lite sträckning av vaderna utomhus för att komma ner i puls och temperatur innan jag går in. Dricker ett glas mjölk eller återhämtningsdryck och lite vatten, vilar en stund, duschar och äter sist.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 09:56Absolut stretchen först, ibland tillsammans med en öl (bara för att det är så himla gott). Underbar stund!!
Absolut stretchen först, ibland tillsammans med en öl (bara för att det är så himla gott). Underbar stund!!
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 10:15Jag stretchar alltid, men inte alltid så grundligt. Drar ut vaderna/hälsenorna på trappan när jag kommer hem.
Laddar upp rundan på Funbeat när jag kommit in i huset.Stretchar baksida lår, framsida lår, rumpan och knappar in resten på FB.
In i duschen.
Jag stretchar alltid, men inte alltid så grundligt. Drar ut vaderna/hälsenorna på trappan när jag kommer hem.
Laddar upp rundan på Funbeat när jag kommit in i huset.
Stretchar baksida lår, framsida lår, rumpan och knappar in resten på FB.
In i duschen.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 10:27Stretch,Funbeat,Dusch,Mat när jag tränar hemmifrån(t+)
Stretch,Funbeat,Dusch,Mat när jag tränar hemmifrån(t+)
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 11:47Klädbyte till min härliga stortröja, ev. några styrkeövningar, ngt litet att äta, idag en smoothie, Funbeat, stretch, dusch och nu väntar en lasagne i ugnen och därefter tar jag mig med möda till sängen för en kort tupplur, så kaffe hoppas jag.
Klädbyte till min härliga stortröja, ev. några styrkeövningar, ngt litet att äta, idag en smoothie, Funbeat, stretch, dusch och nu väntar en lasagne i ugnen och därefter tar jag mig med möda till sängen för en kort tupplur, så kaffe hoppas jag.