Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Efter alla goda råd om att stretching är onödigt, har jag varit slarvig med det, t ex när jag har bråttom in efter morgonträningen att få iväg barnen till skolan och sånt, stretcha är ju onödigt ... förut stretchade jag massor ... nu har jag ont i knät, o

Jag har besökt två sjukgymnaster för tre skador. Ingen av dem har tagit ordet stretch i sin mun. Vilket förvånar mig lite.

Jag har en känsla av att det är lite som med färgskalor.
Den som har en "Vinter-färgskala" har en benägenhet att vilja klä alla i kalla klara färger. (Andra försöker t ex sälja in orange till mig, en färg jag mådde fysiskt illa av som barn, och fortfaran

Lingling: Så sant som det är sagt. Min sanning är inte din sanning och vice versa.

Klokt inlägg, Lingling. (t+)

Håller helt och fullt med Lingling.
Lite historik från min horisont.
1983, kanske 84 kom en liten "boom" vad gäller stretch. Först så gick det upp, men snart ner. En del fortsatte andra slutade.
Då verkade det som att konditionsidrottare hade mindre nyt

Nu skulle man haft en gilla-knapp. Då hade jag använt den på Lingling 🙂

Jag hade nog tryckt på gillaknappen många gånger! Heja Lingling!

Gilla Lingling!

Efter ett löppass duschar jag bara. Äter gör jag frukost, lunch och middag - för det är då jag brukar bli hungrig. "Stretchar" gör jag i princip aldrig, utan kör istället 15 minuters rörlighet (mer tai-chi än yoga sas) varje morgon enligt kapten Ugglas be