Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det finns kanske en anledning till att LN tog bort Studenternas tabell från webben...

I någon annan tråd nyligen motiverade Lorenzo varför han hade tagit bort tabellen, och det var just för att den inte var tillräckligt bra. Trots det brukar den för motionslöpare stämma bättre än någon annan tabell/kalkylator jag har sett.

Den förutsätter

RW (UK) har den här formeln:
http://www.runnersworld.co.uk/general/rws-race-time-predictor/1681.html

"This calculator lets you input an actual race time to see what you should be capable of at another distance. It is adjusted for distance (ie its 10K pre

Sedan har de kalkylatorer som finns på nätet en klar fördel (som jag skrivit förut) gentemot Studenternas tabell.
Man kan mata in i princip vilken tid på de olika sträckorna som helst och få ut ngt.
Men detta är också ett problem, eftersom tillförlitligh

En gemensam brist för alla tockna kalkylatorer är att de inte funkar på långsamma löpare.
När jag fyller i mina tider får jag felmeddelande:

"Du måste ha skrivit fel. Så där sakta kan man inte springa. Då ramlar man ju omkull. Den här kalkylatorn är fak

OK nästan vilken tid som helst. Jag vet att jag matade in min miltid och påstod att det var tiden på 5 km i RW:s smartcoach, då orkade den inte med faktiskt.

Studenternas har stämt ganska bra för mig under 2010 ser jag när jag tittar till baka på 10000m, halvmarathon och lidingö.

Men jag har varit rätt uselt förberedd.

Fredrik, så länge du är ungefär lika uselt förberedd på alla distanser så...

😀

Med tiden 3.23.35 får vi väl anse att studenternas passade bäst i just Eriks fall iallafall

Väldigt intressant diskussion. Räknaren på Mcmillan räknade bara fel på min marathontid med 1 minut när jag fyllde i min tid på 10 km.