Quote from Guest on 12 September 2008, 13:06Har någon erfarenhet av rehab på stukad fot. Har fått tips om att röra på den mycket och vara ute och gå i kuperad terräng.
Nu har jag rört på den hela tiden plus att jag gick ca 1 timme igår på grus. Har nu ondare i den än tidigare.
Vad föreslår ni att
Har någon erfarenhet av rehab på stukad fot. Har fått tips om att röra på den mycket och vara ute och gå i kuperad terräng.
Nu har jag rört på den hela tiden plus att jag gick ca 1 timme igår på grus. Har nu ondare i den än tidigare.
Vad föreslår ni att
Quote from Catharina Brattlin on 12 September 2008, 13:16Louise, linda fotleden (ej för hårt) med en sk dauerbinda, och ta ev värktabletter om smärtan är för svår. Börja träna upp rörlighet/styrka först när det onda har gett med sig. Kvarstår problemen bör Du söka upp en vårdcentral eller liknande.
Är mina råd
Louise, linda fotleden (ej för hårt) med en sk dauerbinda, och ta ev värktabletter om smärtan är för svår. Börja träna upp rörlighet/styrka först när det onda har gett med sig. Kvarstår problemen bör Du söka upp en vårdcentral eller liknande.
Är mina råd
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 13:43Tack för hjälpen Sylvia! 🙂
Tack för hjälpen Sylvia! 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 12 September 2008, 13:44Vassego! Hoppas det löser sig! 🙂
Vassego! Hoppas det löser sig! 🙂
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 13:49Hur länge är det sedan du stukade den?
Rent akut så ska man (så du vet till nästa gång) få tryck på så att man stoppar blödningen så snabbt som möjligt. Lägg t ex en rullad strumpa mot skadan och linda sedan bandage ganska hårt.
När tårna blir blå så loss
Hur länge är det sedan du stukade den?
Rent akut så ska man (så du vet till nästa gång) få tryck på så att man stoppar blödningen så snabbt som möjligt. Lägg t ex en rullad strumpa mot skadan och linda sedan bandage ganska hårt.
När tårna blir blå så loss
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 14:53Stukningen hände i söndags, dvs för 5 dagar sen.
Vet egentligen inte om det är en stukning. Hade inte sprungit på 9 dagar när jag gav mig ut på en 8.6 km slinga asfalterat och kuperat. Kan ju vara överansträngning av något slag.
Foten är vare sig svulle
Stukningen hände i söndags, dvs för 5 dagar sen.
Vet egentligen inte om det är en stukning. Hade inte sprungit på 9 dagar när jag gav mig ut på en 8.6 km slinga asfalterat och kuperat. Kan ju vara överansträngning av något slag.
Foten är vare sig svulle
Quote from Bjarne Lewin on 12 September 2008, 21:22Snubblade du???
Snubblade du???
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 22:11Stukade foten rätt kraftigt för ett tag sedan. En vecka efter försökte jag springa och tog mig 4 km med en ordentligt lindad fot. Försökte efter 4 dagar men det var tvärstopp. Sedan började det göra ont och då skall man givetvis avbryta. Nedförsbackar är
Stukade foten rätt kraftigt för ett tag sedan. En vecka efter försökte jag springa och tog mig 4 km med en ordentligt lindad fot. Försökte efter 4 dagar men det var tvärstopp. Sedan började det göra ont och då skall man givetvis avbryta. Nedförsbackar är
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 23:50Evely: Nej, jag snubblade inte.
Evely: Nej, jag snubblade inte.
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 07:33Vila!
Vila!