Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStukad fot
You need to log in to create posts and topics.

Finns kiruurgtejp med som är bra finns att köpa på apoteket

Jag har en sådan här - guld värd när man stukat foten. Slipper hålla på och strula med tape:

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4999&ProductSKU=204145&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

bild:www.apoteket.se/intershoproot/eCS/

Tack för tipset Fia-Lotta. Ska införskaffas snarast.
Är trött på tejp eller tjocka bandage.

Den är verkligen kanon. Stukade foten när jag misslyckades med ett "kontrollerat" fall på klätterväggen när jag ledklättrade. Kunde börja jogga försiktigt efter bara ett par dagar med hjälp av den trots att fotleden var blåsvart och svullen. (Fick ordinat

Fia lotta, den hade jag med förra året när jag stuka foten ,så de va en bra tips du gav han :9

Läser att man ska börja röra sig efter ett par dagar efter stukningen, men när ska man börja med styreke och balansövningar typ balansplatta för att träna upp den skadade senan?

Nu har jag ju ingen balansplatta och undrar om det är någon som har tips på

Utan balansplatta kan du istället balansera på en fot. Den andra foten för du bakåt, framåt och i sidan. Detta gör att den fot som står på golvet måste vara med och parera. En lätt och effektiv övning. (H)

Blunda om det är för lätt - då ökar svårighetsgraden. 🙂

Ang balansträning. Skriv samtidigt alfabetet med den "fria" foten i luften. När det blir för lätt, blunda och gör det samma. Du kan även stå på tå och göra ovanstående när det blivit "för lätt" 🙂

Andra bra övningar är:
* tåhävningar
* sitt på en stol o

Tack för alla förslag på övningar 🙂

Nu är bara frågan när i läkeprocessen man ska börja med dessa övningar?

Har börjat med spinning 3 dagar efer stukningen. Fungerat utmärkt, troligen då man sitter fast med kloss och inte belastar senan. Visst kan det