Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 11:10Börja så tidigt du kan för smärtan. Så länge det inte gör ont att göra övningarna så är det inte farligt. Där får man känna sig fram lite. Börja lätt med några övningar och bygg på efter hand.
Det är helt rätt att spinningen minskar svullnaden då du ökar
Börja så tidigt du kan för smärtan. Så länge det inte gör ont att göra övningarna så är det inte farligt. Där får man känna sig fram lite. Börja lätt med några övningar och bygg på efter hand.
Det är helt rätt att spinningen minskar svullnaden då du ökar
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 16:33En vidare utveckling av förslaget som Thomas Alfvegren gav om att stå på ett ben.
Är att om man tycker det är för enkelt med att stå på ett ben och göra dessa övningar, så kan man testa att göra dessa samtidigt som man blundar. Balanssinnet och synen hör
En vidare utveckling av förslaget som Thomas Alfvegren gav om att stå på ett ben.
Är att om man tycker det är för enkelt med att stå på ett ben och göra dessa övningar, så kan man testa att göra dessa samtidigt som man blundar. Balanssinnet och synen hör
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 18:19Det stämmer man ska börja röra foten så fort som möjligt så man inte få propp eller dålig blodcirkulation
Det stämmer man ska börja röra foten så fort som möjligt så man inte få propp eller dålig blodcirkulation
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 16:42Förkorta konvalecenstiden genom att använda ankelskydd, typ Active Ankle Volt.
Själv använder jag det alltid förebyggande när det finns risk för stukning.
Förkorta konvalecenstiden genom att använda ankelskydd, typ Active Ankle Volt.
Själv använder jag det alltid förebyggande när det finns risk för stukning.
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 20:59Har alldeles för många erfarenheter av rehab av stukade fötter och är säker på att du får en hel del tips av de som skrivit något före mitt inlägg. Mitt tips är av annat slag: man vill ju slippa vrickning och hur gör man då? Ja, inte kommer balansplattor
Har alldeles för många erfarenheter av rehab av stukade fötter och är säker på att du får en hel del tips av de som skrivit något före mitt inlägg. Mitt tips är av annat slag: man vill ju slippa vrickning och hur gör man då? Ja, inte kommer balansplattor
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 21:47Jag sitter här med stel, delvis svullen fot och en ohörd fråga i gruppen för skador och besvär. Passade bra med den här tråden då.
Ni som har stukad foten tidigare, har det nån gång låtit som när man knäcker en penna för er i stukningsögonblicket? (Eller
Jag sitter här med stel, delvis svullen fot och en ohörd fråga i gruppen för skador och besvär. Passade bra med den här tråden då.
Ni som har stukad foten tidigare, har det nån gång låtit som när man knäcker en penna för er i stukningsögonblicket? (Eller
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 23:02Arrak, för mig har det knakat till ljudligt en gång. Jag åkte och kollade på sjukan och det var stukning, inget brott med andra ord.
Annars så finns det en bra minnesregel när det gäller bland annat stukningar.
PRICE kallas den och funkar som akutbehand
Arrak, för mig har det knakat till ljudligt en gång. Jag åkte och kollade på sjukan och det var stukning, inget brott med andra ord.
Annars så finns det en bra minnesregel när det gäller bland annat stukningar.
PRICE kallas den och funkar som akutbehand
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 23:11Ah, tack för svar.
För min del satt jag på något som heter CYKEL när PRICE var aktuellt, så det får gå ändå. Men då vet man till nästa gång.
Ah, tack för svar.
För min del satt jag på något som heter CYKEL när PRICE var aktuellt, så det får gå ändå. Men då vet man till nästa gång.
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 08:07Hur stukar man foten på cykel?
Hur stukar man foten på cykel?
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 08:21Kommer ni inte ihåg när man cyklade barfota som barn och slog stortån i asfalten 🙂
Kommer ni inte ihåg när man cyklade barfota som barn och slog stortån i asfalten 🙂