Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStukad fot
You need to log in to create posts and topics.

Det undrar jag också. Cykeln var mitt transportmedel från skogsspåret där jag sprang.

Om nu barfotalöpning vore så bra, varför har i stort sett alla orienterare stukat skorna i sina minimalistiska skor? 😉

Arrak, första gången skall det tydligen smälla till, sedan efter några ggr är foten färdigstukad, och svullnaden går ner på någon dag.

Jag kan bekräfta att det kan smälla rejält första gången. Been there, done that.

Är fullständigt övertygad om att orienterare skulle ha en stor hjälp av att träna något/några pass barfota varje vecka. Jag har rekomenderat orienterare att göra just detta. Många orienterare springer med långa lufsiga steg. Låg frekvens relativt hastighe

Ja, förlåt. Minimalistiks löpning är ju nytt, fräckt, och kräver den rätta spirituella vägledningen man får från designade skor. Så det kan ju inte ha funnits inom orientering tidigare. Men kalla detlöpning med skor utan dämpning, tunn sula och låg vikt d

Finns det inte olika typer av orienterarskor?
Det som rinner upp för mitt inre öga när jag läser ordet "orienterarskor" är ngt med en rätt avancerad stödkonstruktion runt vristen, nästan en känga, just för att förebygga stukningar ... hur sulan ser ut ve

Det finns en(1) sådan modell med ankelskydd kvar i produktion. Hörde rykten igår om att de snart kommer utgå, vet inte om det stämmer.

http://www.mamut.net/smsport/subdet54.htm

Dämpad? Nej, det tror jag inte.

Annars är den här en väldigt populär model

Magnus: du verkar dissa barfotalöpning generellt och det har du rätt att göra. Men att hoppa på mig för att jag berättar något som du uppenbarligen inte har testat är inte konstruktivt.

Jag redovisar bara för min erfarenhet att det ENDA som verkligen har

Jasså, jag "verkar" dissa barfotalöpning? Visste inte ens att jag sagt bu eller bä om det. Men det kanske passar din argumentation bättre?

Däremot konstaterar jag att orienterare redan springer "minimalistiskt", betydligt mer än dina 15%? Långt innan de

Magnus: vem är det som gör antaganden?

Jag har gissningsvis sprungit mer i skogen än dig (kollade in din profil). Jag har även ägt OL-skor. Det är stora skillnader mellan minimalistiska skor som eftersträvar barfotakänsla och OL-skor.