Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStukad fot
You need to log in to create posts and topics.

Aha. Nej alla lär inte ha behov av vriststöd, men det är lättare att trampa snett på osäkra underlag husomhelst, intressant det där med steglängd som beror av terrängen, vad är det som inverkar? Lutning, vegetation?

Den gången min "stukning" small till som en knäckt penna så var benet av nere vid fotleden, men då hade jag rejält ont och hela foten var groteskt blå-gul dagen efter.

Ja, vi får väl lita på ditt ord, din träning är tydligen väldigt hemlig (jag kollade in din profil).

Berätta då gärna vari skillnaden består mellan minimalistiska skor och orienteringsskor, så kan vi se om det stämmer. Det räcker alltså inte med tunn sul

LLL, varför är en bra fråga. Jag har tabell hemma med jämförelse steglängd av elitlöpare beroende på underlag. Tror att det bara va vid stenbundet underlag (tänk klapperstensfält 🙂 ) som stegen var kortare än vid slätlöpning.

Jag *gissar* att mjukare u

Min förra vecka:
Må: 4 k VFF
Ti: morgon 10 k lugnt kväll 10 k lugnt
On: 18 k i Sthlm
To: 18 k i Sthlm innan frukost
Fre: morgon 17,5 k kväll 17,5k
Lö: 10 k i skogen
Sö: 25 k terräng
Summa: ca 130k

Minimalistiska skor har en fullständigt flexibel tunn sul

Har du prövat sulan på X-talon 212? Du är nog en av får som inte tycker den är minimalistisk.

Vad var poängen med att visa en träningsvecka?

Ja, skon var tyvärr för smal för mig. Men det är inte en klassisk OL-sko. Ej heller minimalistisk. Men många som gillar barfota (se det forumet) tycker om skon då den är låg och har bra markkänsla. Vet att en del orienterare gillade skon också fast den hö

" OBS! Den här personen har valt att inte visa sin träning för andra. "

Om du nu skall kommentera andras träning, kanske du kan vara så ärlig att visa din egen?

Klassisk Ol-sko? Den - och liknande är de mest populära nu. Du får hänga med lite. Att den

Jag reggar inte min träning på Funbeat. Det gör jag i en anteckningsbok så som jag alltid gjort. Men för din skull så har jag nu ändrat i inställningen så du kan se själv.

Lycka till i framtiden, Magnus!

Lycka till själv, hoppas du någon gång prövar en modern OL-sko! (H)

(Glömde jag nämna att jag ännu inte har stukat fötterna? Måste vara skornas fel...)