Quote from Guest on 10 October 2007, 16:03När jag väl kommit igång med löpningen så gick det snett...
Den sista sep hände det råkiga, åkte av hästen då den blev skrämd i hög fart på asfalt.
Vet inte hur jag landade riktigt men det blev en del skrapsår, rejäl smäll i svanskotan och sidan som känns
När jag väl kommit igång med löpningen så gick det snett...
Den sista sep hände det råkiga, åkte av hästen då den blev skrämd i hög fart på asfalt.
Vet inte hur jag landade riktigt men det blev en del skrapsår, rejäl smäll i svanskotan och sidan som känns
Quote from Jonas Täng on 10 October 2007, 16:13Man börjar träna vad man kan och så fort som möjligt... eftersom familjen inte står ut med ens humör annars :@
Men kanske inte med löpning med en gång. Prova alternativ. Cykling t.ex. då är fotens rörelse mera styrd. Roddmaskin är utmärkt tidigt i rehabi
Man börjar träna vad man kan och så fort som möjligt... eftersom familjen inte står ut med ens humör annars :@
Men kanske inte med löpning med en gång. Prova alternativ. Cykling t.ex. då är fotens rörelse mera styrd. Roddmaskin är utmärkt tidigt i rehabi
Quote from Anders Wallerstedt on 10 October 2007, 18:19Gå till simhallen och låna en wett-west, eller vad det heter, och spring i vattnet. Eller simma, går ju bra med.
Cykel, kan ju vara bra ett tag.
Gå till simhallen och låna en wett-west, eller vad det heter, och spring i vattnet. Eller simma, går ju bra med.
Cykel, kan ju vara bra ett tag.
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 18:31Cykel är alltid bra!
Då det inte belastar leder och senfäste utan jobbar med belastning.
Cykel är alltid bra!
Då det inte belastar leder och senfäste utan jobbar med belastning.
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 18:33gå och få foten undersökt av någon med kunskap i ortopedisk medicin. så du får reda på om något gått av och i så fall vad det är som gått av. lättare att anpassa rehaben utefter det
gå och få foten undersökt av någon med kunskap i ortopedisk medicin. så du får reda på om något gått av och i så fall vad det är som gått av. lättare att anpassa rehaben utefter det
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 19:38Tack för svaren 🙂
Sara Gis - Gubben har sagt att tejp är något som jag bör ha första löparpassen och sen får jag gå efter hur det känns, så jag ska införskaffa tejp och kolla upp hur man tejpar.
Jessica - På akuten blev jag undersökt och röntgad av en
Tack för svaren 🙂
Sara Gis - Gubben har sagt att tejp är något som jag bör ha första löparpassen och sen får jag gå efter hur det känns, så jag ska införskaffa tejp och kolla upp hur man tejpar.
Jessica - På akuten blev jag undersökt och röntgad av en
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 19:38Hoppsan dubbelt inlägg!
Hoppsan dubbelt inlägg!
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 19:41Det tips jag egentligen kan ge dig är att se till att få foten tejpad när du börjar träna igen. Att svullnaden går ner betyder inte att foten är läkt, det tar ca 1 år innan foten är 100% igen, men det går att träna, men se till att tejpa den. Om det nu är
Det tips jag egentligen kan ge dig är att se till att få foten tejpad när du börjar träna igen. Att svullnaden går ner betyder inte att foten är läkt, det tar ca 1 år innan foten är 100% igen, men det går att träna, men se till att tejpa den. Om det nu är
Quote from Funbeat user on 10 October 2007, 19:44Du sitter inte på svanskotan, utan på sittbenen om du har lite aeroställning på cykeln-
Du sitter inte på svanskotan, utan på sittbenen om du har lite aeroställning på cykeln-
Quote from Urban Nilsson on 10 October 2007, 21:43Cykla är bra motion men det tränar inte löpmuskulaturen, se triathleter som exempel. De kan träna cykel direkt efter ett löppass eftersom de inte anstränger samma muskler.
Bra för att bibehålla löpmuskulaturen under skada är antingen wetvest som nämnt ti
Cykla är bra motion men det tränar inte löpmuskulaturen, se triathleter som exempel. De kan träna cykel direkt efter ett löppass eftersom de inte anstränger samma muskler.
Bra för att bibehålla löpmuskulaturen under skada är antingen wetvest som nämnt ti