Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStukad fot.
You need to log in to create posts and topics.

Tack för tipsen 🙂

Min fot är fortfarande jättesvullen och blågul. Det gjorde ont när jag vickade på den i det läget där jag stukade den. Tänkte att det är nog på väg bort så jag gympade lätt igår. Gick bra.

Men så idag när jag var ute o jobbade så vrickade jag upp den ige

Kapa den är nog inte ngn bra ide... 😉
Hoppas att den snart läker
Kram!

Stackars Dig, Sandra. 🙁

Är ingen expert, men jag skulle nog råda Dig till att vila tills svullnaden har gått ner. En stukad fot kan ta tid att läka ut, speciellt om man inte låter den "vara i fred". Om Din fot är gulblå har Du ju haft en blödning i fot

Var på föreläsning med en docent i ortopedi (Kim Thorsen) för några veckor sedan och han propsade på följande vid stukning : PRICE för att stoppa blödningen så fort som möjligt! Ju större blödning = ju längre läkningstid.
P- prompt pressure - tryckförband

Såg just att jag i stort sett upprepade det Sylvia sa...... 😉

Svullen kan den nog vara ett tag till, min svullnad är inte helt borta än - jättelite vid fotknölen som knappt syns och på söndag är det tre veckor sedan jag stukade den.
Det där med att belasta så fort det går tror jag är bra, kunde själv inte stödja all

Sandra, och alla andra stukade; här är en bra länk ang stukningar.

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3574

Hoppas Ni blir bra snart!!!

Tack! (t+)

Hoppas den läker fort nu iaf, Sandra - och det är svårt att sluta när man har kul!

... tyvärr när jag läser om hur man BÖR behandla en stukad fot får jag flashback till skolan när jag stukade en fot på rasten (utan att gå till sköterskan, var inte så s