Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStukad fot.
You need to log in to create posts and topics.

Skolan kan vara farlig, jag blev tvingad att spela vollyboll med spricka i båtbenet (för sjuksyster sa att det var en stukning och stukningar var inte farliga. Vilket j-a skämt).

Hur som helst så hoppas jag på ett snabbt tillfrisknande Sandra.... blir sä

Ha, fick en stol med tillhörand elev på foten fem minuter efter mitt inlägg... haltandes inser jag att man ska akta sig för vad man skriver!

Fast att hoppa i badet med en aldeles nystukas fot, är ingen bra ide har jag fått erfara... Det gjorde ont och svullnaden ökade.

he he. ja innom den akuta fasen är det tryck och högläge som gäller, men i timme 49 (akuta fasen varar 48 timmar) så är det bara att köra igång

När är det ok att börja jogga lite smått igen? *såå sugen*
Svullnaden har gått ner och det gör bara ont då jag vickar foten i det läget den blev vrickad.

när var det du vrickade den?

Förra torsdagen var första gången.

I fredags var andra gågnen men då var det inte riktigt lika illa.

du får nog vänta med löpningen två eller tre veckor till. men gå flera mil om dagen om du vill 😀 eller cykla.

inte värt att riskera större skador. vad är det som fått stryk?

tränings cykel.
om du tror att de på vårdcentralen kan hjälpa dig så visst ring dit.
säg att du vill ha diagnos på strukturksada i foten och graden av den

Som fd orienterare men nu bara fuskande som sån ibland så har jag en del vana vid att stuka fötterna. Jag brukar aldrig vila i veckor för en stukad fot. Kan jag gå på den så kan jag springa på den. Det vanliga är att jag tejpar den och springer på den eft