Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 15:19beror sig helt på vilken grad av sakda man har om man ska springa på den eller inte. det är därför det är så bra att ha en diagnos på sånt
beror sig helt på vilken grad av sakda man har om man ska springa på den eller inte. det är därför det är så bra att ha en diagnos på sånt
Quote from Jonny Persson on 22 October 2007, 15:36Jag skulle vilja påstå att det kan man känna. Går det att stödja på den utan att det gör ont med foten i "rätt" läge så går det att springa. Sen tejpar jag för att se till att den är i rätt läge under löpningen. Jag stukade till foten under första etappen
Jag skulle vilja påstå att det kan man känna. Går det att stödja på den utan att det gör ont med foten i "rätt" läge så går det att springa. Sen tejpar jag för att se till att den är i rätt läge under löpningen. Jag stukade till foten under första etappen
Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 15:45ja du gör som du vill. själv hade jag aldrig gjort så.
och jag tar alltid det säkra före det osäkra när det gäller frågor här.att "känna" hur pass alvarlig skadan är, är ingen bra idé eftersom smärta är väldigt individuelt. precis som kärlek och rädla
ja du gör som du vill. själv hade jag aldrig gjort så.
och jag tar alltid det säkra före det osäkra när det gäller frågor här.
att "känna" hur pass alvarlig skadan är, är ingen bra idé eftersom smärta är väldigt individuelt. precis som kärlek och rädla
Quote from Christer Heinbäck on 22 October 2007, 16:05Om man gör som Marcus, kan man då förvärra skadan eller är den som den är liksom?
Jag menar om jag provar o joggar, säg 10 min, o går 10 osv och det känns bra. Kan det bli värre av det?Jag har ringt idrottshälsan men de hade inte telefontid förrän på
Om man gör som Marcus, kan man då förvärra skadan eller är den som den är liksom?
Jag menar om jag provar o joggar, säg 10 min, o går 10 osv och det känns bra. Kan det bli värre av det?
Jag har ringt idrottshälsan men de hade inte telefontid förrän på
Quote from Jonny Persson on 22 October 2007, 16:06Visst är smärtupplevelse individuellt men att känna efter lite lagom är en grundregel som funkar för det mesta inom löpning.
Jag ville balansera upp tråden lite för jag tycker att det är kraftig overkill att vila i tre veckor för en stukad fot om man ka
Visst är smärtupplevelse individuellt men att känna efter lite lagom är en grundregel som funkar för det mesta inom löpning.
Jag ville balansera upp tråden lite för jag tycker att det är kraftig overkill att vila i tre veckor för en stukad fot om man ka
Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 16:08ja cykel kan du köra så mycket du vill. allt som inte gör ont.
tejpa foten och testa, men jag avråder dig från det eftersom vi inte vet vad eller hur mycket som är skadat.
ja cykel kan du köra så mycket du vill. allt som inte gör ont.
tejpa foten och testa, men jag avråder dig från det eftersom vi inte vet vad eller hur mycket som är skadat.
Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 16:09jag har aldrig sagt att hon ska hålla sig stilla. däremot avrått från löpträning eftersom det va då hon skadade sig.
jag har aldrig sagt att hon ska hålla sig stilla. däremot avrått från löpträning eftersom det va då hon skadade sig.
Quote from Jonny Persson on 22 October 2007, 16:11Är det något som man verkligen kan förvärra genom att träna med det så är det bristningar. Men stukningar? Du kan ju slå upp stukningen igen genom att träna med den men om det känns bra och du tejpar så är jag helt övertygad om att du gör mer nytta än ska
Är det något som man verkligen kan förvärra genom att träna med det så är det bristningar. Men stukningar? Du kan ju slå upp stukningen igen genom att träna med den men om det känns bra och du tejpar så är jag helt övertygad om att du gör mer nytta än ska
Quote from Funbeat user on 22 October 2007, 16:17Jag sprang mycket orientering som ung. Var och varannan hade tejpan fot, det hörde liksom till. Har själv prövat flera gånger. Trampat snett, tejpat och kört på igen. Det gick som ung, vet inte om åldern gör sitt till nu....sen är det skilldnad på att spr
Jag sprang mycket orientering som ung. Var och varannan hade tejpan fot, det hörde liksom till. Har själv prövat flera gånger. Trampat snett, tejpat och kört på igen. Det gick som ung, vet inte om åldern gör sitt till nu....sen är det skilldnad på att spr
Quote from Jonny Persson on 22 October 2007, 16:17Sorry Jessica, det är lite svårt att se vad man svarar på med den här utformningen av forumet.
Kan tillägga att jag kan bara tala av mina egna erfarenheter av löpträning och av det jag sett funkat på kompisar på hög nivå.
Men varje fall är unikt.
Sorry Jessica, det är lite svårt att se vad man svarar på med den här utformningen av forumet.
Kan tillägga att jag kan bara tala av mina egna erfarenheter av löpträning och av det jag sett funkat på kompisar på hög nivå.
Men varje fall är unikt.