Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStukad fot.
You need to log in to create posts and topics.

Hej Malin - Usch, stackare. Det är inte roligt att stuka foten - men gör du rätt är du jättesnart på benen igen. Det viktiga är att du fortsätter gå, som vanligt, men kanske lite försiktigare. Försök sätta i foten som du brukar och försök låta bli att hal

Jag stukade min för inte så länge sedan och det var ganska rejält precis som det låter som att du har gjort. Det suger verkligen men se det som en påtvingad viloperiod, precis som proffsen har på hösten! 😉

Efter en vecka kunde jag ge mig ut på lite läng

tryck och högläge. sök massör på måndag, ballansplatta. så ska det nog ordna sig

Ska jag ha foten lindad dag som natt eller räcker det med när man går på den?

mellanhårt lindad dygnet runt de första 48 timmarna.

Tack för alla svaren, ska söka upp den gamla tråden som jag blev rekomenderad att läsa här.

Det är väl lite bättre idag, värker och har sig men det blåa är nästan helt borta och även svullnaden så nu får jag ner foten i en sko igen 🙂
Får såklart mer

På tal om balansplatta, så har jag också en. Att verkligen ställa sig på den varje gång jag borstar tänderna är en omöjlighet. En sak som verkligen underlättar är målfunktionen här på funbeat. För tillfället så har jag som mål att jag ska stå på den 4 gå

i tejpen man köper på apoteket finns en hyglig tejpning til stukade fötter

Såg denna tråd och tänkte att min fråga passade ganska bra i den.

Stukade min fot i våras och behandlade den inte så snällt de första dagarna efter stukningen. Var hos en sjukgymnast i somras som sa åt mig att börja med balansplatta och detta är något ja

japp du ska strecha och öva rörlig het. gnugga gärna också på den struktur som varit skadad.

enbens knäböj med knäskålen rakt över andra tån och med hälen i marken hela tiden är bra att göra. funkar även på balansplatta.

sen kan man alltid krypa ner i b