Quote from Rasmus Olsson on 2 February 2011, 13:29Nej, det är inte sajtkonstruktören som bestämmer hur webben fungerar. Men hur du upplever webben beror på många saker. Hur webbläsaren uppför sig och tolkar standarder (olika), hur webbservern är konfigurerad, och hur utvecklaren tänkt sig. Visst kan utve
Nej, det är inte sajtkonstruktören som bestämmer hur webben fungerar. Men hur du upplever webben beror på många saker. Hur webbläsaren uppför sig och tolkar standarder (olika), hur webbservern är konfigurerad, och hur utvecklaren tänkt sig. Visst kan utve
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 13:34Framför allt är ju funktionaliteten på en sida kopplat till hur mycket tid utvecklaren kan lägga ner.
Man får vad man betalar för.... Tack för en grym gratissite!
Framför allt är ju funktionaliteten på en sida kopplat till hur mycket tid utvecklaren kan lägga ner.
Man får vad man betalar för.... Tack för en grym gratissite!
Quote from Rasmus Olsson on 2 February 2011, 13:40Ja, jag fick förfrågan att utveckla en funktion, som skulle spara användaren tid. han skulle använda funktionen en gång per år och spara cirka en timme varje gång. Alltså en tidsbesparing på ca en timme.
Jag gjorde ett överslag och fann att utvecklingen
Ja, jag fick förfrågan att utveckla en funktion, som skulle spara användaren tid. han skulle använda funktionen en gång per år och spara cirka en timme varje gång. Alltså en tidsbesparing på ca en timme.
Jag gjorde ett överslag och fann att utvecklingen
Quote from Elias Engqvist on 2 February 2011, 13:51Bruse: Mycket brus i den historien.
För det första är användarens tid inte samma sak som din tid. Hur kunde du säga att det inte var prioriterat. "Allt" har ett pris och om användaren anser att den timmen/år är värd mer än vad din tid att utveckla det he
Bruse: Mycket brus i den historien.
För det första är användarens tid inte samma sak som din tid. Hur kunde du säga att det inte var prioriterat. "Allt" har ett pris och om användaren anser att den timmen/år är värd mer än vad din tid att utveckla det he
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:30Det finns designregler att följa om man vill att historiken ska fungera. Det är inte webbläsarberoende.
Det finns designregler att följa om man vill att historiken ska fungera. Det är inte webbläsarberoende.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:44Ibland undrar man om inte Funbeatarna är bättre på webprogrammering än på träning? (ta det som en komplimang)
Själv räknas jag inte in där men har upptäckt att det här med att backa fram och tillbaka fungerar bättre med Firefox än med de andra web-läsarn
Ibland undrar man om inte Funbeatarna är bättre på webprogrammering än på träning? (ta det som en komplimang)
Själv räknas jag inte in där men har upptäckt att det här med att backa fram och tillbaka fungerar bättre med Firefox än med de andra web-läsarn
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:55Just "Nästa olästa diskussion" borde rimligen kunna göras enklare genom att länken pekar direkt till nästa sida istället för en redirect. Om det nu inte finns en alldeles särskilt god anledning att vandra igenom inläggen i en viss ordning som kräver det s
Just "Nästa olästa diskussion" borde rimligen kunna göras enklare genom att länken pekar direkt till nästa sida istället för en redirect. Om det nu inte finns en alldeles särskilt god anledning att vandra igenom inläggen i en viss ordning som kräver det s
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:06Jag har inget problem med nästa olästa och bakåt-knappen (som jag för övrigt anser vara Det Enda Rätta sättet att komma till föregående sida).
Vad gör jag för fel? 😉
Jag har inget problem med nästa olästa och bakåt-knappen (som jag för övrigt anser vara Det Enda Rätta sättet att komma till föregående sida).
Vad gör jag för fel? 😉
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:10Nu när jag faktiskt provar att använda densamma, har jag inte heller det. Det verkar funka fint på Chromium.
Nu när jag faktiskt provar att använda densamma, har jag inte heller det. Det verkar funka fint på Chromium.
Quote from Rasmus Olsson on 2 February 2011, 15:22Christer, nu var det till en ideell förening där betalningen är noll kronor per timme. Hade det varit betalt hade jag gjort det, men naturligtvis ändå påpekat saken.
I en ideell förening är det jag som värderar min fritid, ingen annan.
Christer, nu var det till en ideell förening där betalningen är noll kronor per timme. Hade det varit betalt hade jag gjort det, men naturligtvis ändå påpekat saken.
I en ideell förening är det jag som värderar min fritid, ingen annan.