Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det framgick inte och är nog inte ett bra exempel på en vardag i en programmerares liv!

Ja "Bakåt" knappen på musen måste väl ändå ha en funktion!? Men som sagt, bara att välja webbläsaren som funkar bäst på FB.

Ja, det finns diverse sätt att ta sig runt det. Men jag kan tycka att de normala ryggmärgs "funbeat-är-gratis-så-man-får-inte-föreslå-några-förbättringar"-reaktionerna är lite tröttsamma.

Det är definitivt problem med det på telefonen. Jag har tillräckli

Visst ska man säga vad som är fel, dåligt och även ge förslag på förmenta förbättringar/förändringar. Sen är det upp till Olle att göra vad han vill med det!

Som FB är byggt borde webbläsarens tillbakaknapp funka som tänkt.
I övrigt är det lite föråldrat att tänka sig webben som sidor som man bläddrar fram och tillbaka mellan, ofta är det svårt att avgöra vad som ska klassas som en ny sida och blandade teknike

Kanske inte dum men omodern?

Webbläsaren betyder tillbaka till den URL jag tittade på förut. Det finns ingen annan som kan veta det på ett säkert sätt.

Sedan kan det finnas diverse annan navigation av typen upp en hierarki eller på någon annan ledd som är sajtspecifik. Den kan kompl

I realiteten är det tvärtom. I takt med att utvecklare börjar lära sig att http är stateless och bygga sajter som klarar sig med den begränsningen fungerar historiken och bakåt/framåt-knapparna allt bättre på _moderna_ sajter med ett rest-baserat tankesät

Nu är jag inte riktigt med - jag är ingen jättehaj på moderna sätt att bygga websidor men stateless? Allt finns ju inte i URL:en - du kan ju generera olika utseende på sidan mha javascript tex utan att det syns i URL:en!

Och att manipulera sidor med Javascript ska man undvika *om det inte tillför något* och vara medveten om de konsekvenser det medför. Om t.ex en användare för klicka upp en vy mha javascript som man tror att användaren vill återvända till (t.ex med ett bok