Quote from Elias Engqvist on 2 February 2011, 16:08Det framgick inte och är nog inte ett bra exempel på en vardag i en programmerares liv!
Det framgick inte och är nog inte ett bra exempel på en vardag i en programmerares liv!
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 17:04Ja "Bakåt" knappen på musen måste väl ändå ha en funktion!? Men som sagt, bara att välja webbläsaren som funkar bäst på FB.
Ja "Bakåt" knappen på musen måste väl ändå ha en funktion!? Men som sagt, bara att välja webbläsaren som funkar bäst på FB.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 17:08Ja, det finns diverse sätt att ta sig runt det. Men jag kan tycka att de normala ryggmärgs "funbeat-är-gratis-så-man-får-inte-föreslå-några-förbättringar"-reaktionerna är lite tröttsamma.
Det är definitivt problem med det på telefonen. Jag har tillräckli
Ja, det finns diverse sätt att ta sig runt det. Men jag kan tycka att de normala ryggmärgs "funbeat-är-gratis-så-man-får-inte-föreslå-några-förbättringar"-reaktionerna är lite tröttsamma.
Det är definitivt problem med det på telefonen. Jag har tillräckli
Quote from Elias Engqvist on 2 February 2011, 17:10Visst ska man säga vad som är fel, dåligt och även ge förslag på förmenta förbättringar/förändringar. Sen är det upp till Olle att göra vad han vill med det!
Visst ska man säga vad som är fel, dåligt och även ge förslag på förmenta förbättringar/förändringar. Sen är det upp till Olle att göra vad han vill med det!
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 18:01Som FB är byggt borde webbläsarens tillbakaknapp funka som tänkt.
I övrigt är det lite föråldrat att tänka sig webben som sidor som man bläddrar fram och tillbaka mellan, ofta är det svårt att avgöra vad som ska klassas som en ny sida och blandade teknike
Som FB är byggt borde webbläsarens tillbakaknapp funka som tänkt.
I övrigt är det lite föråldrat att tänka sig webben som sidor som man bläddrar fram och tillbaka mellan, ofta är det svårt att avgöra vad som ska klassas som en ny sida och blandade teknike
Quote from Elias Engqvist on 2 February 2011, 18:09Kanske inte dum men omodern?
Kanske inte dum men omodern?
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 18:11Webbläsaren betyder tillbaka till den URL jag tittade på förut. Det finns ingen annan som kan veta det på ett säkert sätt.
Sedan kan det finnas diverse annan navigation av typen upp en hierarki eller på någon annan ledd som är sajtspecifik. Den kan kompl
Webbläsaren betyder tillbaka till den URL jag tittade på förut. Det finns ingen annan som kan veta det på ett säkert sätt.
Sedan kan det finnas diverse annan navigation av typen upp en hierarki eller på någon annan ledd som är sajtspecifik. Den kan kompl
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 18:13I realiteten är det tvärtom. I takt med att utvecklare börjar lära sig att http är stateless och bygga sajter som klarar sig med den begränsningen fungerar historiken och bakåt/framåt-knapparna allt bättre på _moderna_ sajter med ett rest-baserat tankesät
I realiteten är det tvärtom. I takt med att utvecklare börjar lära sig att http är stateless och bygga sajter som klarar sig med den begränsningen fungerar historiken och bakåt/framåt-knapparna allt bättre på _moderna_ sajter med ett rest-baserat tankesät
Quote from Elias Engqvist on 2 February 2011, 18:18Nu är jag inte riktigt med - jag är ingen jättehaj på moderna sätt att bygga websidor men stateless? Allt finns ju inte i URL:en - du kan ju generera olika utseende på sidan mha javascript tex utan att det syns i URL:en!
Nu är jag inte riktigt med - jag är ingen jättehaj på moderna sätt att bygga websidor men stateless? Allt finns ju inte i URL:en - du kan ju generera olika utseende på sidan mha javascript tex utan att det syns i URL:en!
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 18:32Och att manipulera sidor med Javascript ska man undvika *om det inte tillför något* och vara medveten om de konsekvenser det medför. Om t.ex en användare för klicka upp en vy mha javascript som man tror att användaren vill återvända till (t.ex med ett bok
Och att manipulera sidor med Javascript ska man undvika *om det inte tillför något* och vara medveten om de konsekvenser det medför. Om t.ex en användare för klicka upp en vy mha javascript som man tror att användaren vill återvända till (t.ex med ett bok