Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 09:50Bakåtknappen behövs för sajten kan inte veta varifrån du kom in till den. Snacket om att den skulle vara omodern eller kunna ersättas av en sajtspecifik lösning är helt enkelt fel.
Bakåtknappen behövs för sajten kan inte veta varifrån du kom in till den. Snacket om att den skulle vara omodern eller kunna ersättas av en sajtspecifik lösning är helt enkelt fel.
Quote from Jonny Persson on 3 February 2011, 09:51Fredrik: (t+) Gillar din programmeringsfilosofi.
Fredrik: (t+) Gillar din programmeringsfilosofi.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 09:52Som jag har skrivit tidigare, man svarar inte med en sida på post, man svarar med en redirect till en get som hämtar datat man vill visa. Om man funderar lite på vad verben betyder är det ganska logiskt.
Som jag har skrivit tidigare, man svarar inte med en sida på post, man svarar med en redirect till en get som hämtar datat man vill visa. Om man funderar lite på vad verben betyder är det ganska logiskt.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 10:01Off topic:
Fredrik, som du använder get så är det mer ett substantiv än ett verb? Eller är verb också nåt annat än det svenska ordet verb?
Verb: Att springa Att hoppa Att cykla
Substantiv: En cykel En sko Ett äpple
Off topic:
Fredrik, som du använder get så är det mer ett substantiv än ett verb? Eller är verb också nåt annat än det svenska ordet verb?
Verb: Att springa Att hoppa Att cykla
Substantiv: En cykel En sko Ett äpple
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 10:04Hmmm "en redirect till en get" - kan det möjligen översättas till "hänvisning till ett GET-kommando"?
Hmmm "en redirect till en get" - kan det möjligen översättas till "hänvisning till ett GET-kommando"?
Quote from Elias Engqvist on 3 February 2011, 10:08http://en.wikipedia.org/wiki/Post/Redirect/Get
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 10:33Fredrik,
Jag vågar lova att det du skriver är ganska långt ifrån en sanning. Jag vet åtminstone en sajt där du har helt fel.
Tror du missar att "bakåt" kan betyda mycket och inte främst är en teknisk definition utan bestäms av användarna vid varje givet t
Fredrik,
Jag vågar lova att det du skriver är ganska långt ifrån en sanning. Jag vet åtminstone en sajt där du har helt fel.
Tror du missar att "bakåt" kan betyda mycket och inte främst är en teknisk definition utan bestäms av användarna vid varje givet t
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 18:31Nej, Fredrik. Ur webbläsarperspektiv betyder bakåt en viss sak, det är bara den jag talar om och det har ingenting med din sajt att göra. Däremot finns det i allmänhet många andra ledder som man *också* måste navigera efter som är sajtspecifika.
Nej, Fredrik. Ur webbläsarperspektiv betyder bakåt en viss sak, det är bara den jag talar om och det har ingenting med din sajt att göra. Däremot finns det i allmänhet många andra ledder som man *också* måste navigera efter som är sajtspecifika.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 18:35Fredrik,
Då kanske vi är eniga om att webbläsarens bakåtknapp i många lägen inte alls ger det bakåt som användaren förväntar sig/önskar? Att den alltid kan ge ett bakåt (ibland till och med ett önskvärt sådant) råder det knappast någon tvekan om.
Fredrik,
Då kanske vi är eniga om att webbläsarens bakåtknapp i många lägen inte alls ger det bakåt som användaren förväntar sig/önskar? Att den alltid kan ge ett bakåt (ibland till och med ett önskvärt sådant) råder det knappast någon tvekan om.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 19:20Jag tror att vi är i samma härad åtminstone även om jag inte hade uttryckt mig så. Jag tror åtminstone inte att det är några avgörande skillnader mellan synsätten.
Jag tror att vi är i samma härad åtminstone även om jag inte hade uttryckt mig så. Jag tror åtminstone inte att det är några avgörande skillnader mellan synsätten.