Quote from Elias Engqvist on 2 February 2011, 18:39Men det är ju ointressant för användaren att http är stateless, en websida kan ju bestå av så mycket mer och ur det perspektivet är back-knappen lite gammalmodig - jag vill gå till föregående url - gör att föregående url displayas men användaren vill se f
Men det är ju ointressant för användaren att http är stateless, en websida kan ju bestå av så mycket mer och ur det perspektivet är back-knappen lite gammalmodig - jag vill gå till föregående url - gör att föregående url displayas men användaren vill se f
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 18:55På moderna/avancerade webbplatser vore det en fördel att programmera bort webbläsarens tillbakaknapp. Den var bra när man gick från en http-sida till en annan och sedan tillbaka igen. Men att bygga bra miljöer på det viset är ju rent av korkat.
Knappen ä
På moderna/avancerade webbplatser vore det en fördel att programmera bort webbläsarens tillbakaknapp. Den var bra när man gick från en http-sida till en annan och sedan tillbaka igen. Men att bygga bra miljöer på det viset är ju rent av korkat.
Knappen ä
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 19:04Kanske är det bara jag och min webläsare, men bakåt-knappen i Chrome fungerar utmärkt för att komma till den förra diskussionen om jag tryckt på "nästa olästa diskussion". Är inga som helst problem.
Kanske är det bara jag och min webläsare, men bakåt-knappen i Chrome fungerar utmärkt för att komma till den förra diskussionen om jag tryckt på "nästa olästa diskussion". Är inga som helst problem.
Quote from Magnus Gelang on 2 February 2011, 19:48Jackie: Kommer inte du först till toppen på aktuell sida och sen vid nästa bakåt-tryck kommer du sedan du var på innan? Det gör jag iallafall (inte med Chrome, men ändå).
Jackie: Kommer inte du först till toppen på aktuell sida och sen vid nästa bakåt-tryck kommer du sedan du var på innan? Det gör jag iallafall (inte med Chrome, men ändå).
Quote from Elias Engqvist on 2 February 2011, 19:54Jomen Åsa, det var väl så du kom framåt - genom att först komma högst upp och sen klicka på "Gå till första olästa..." eller vad det står?
Ibland funkar bakåtknappen och ibland hoppar den över ett eller ett par led - jag har inte förstått (o-)logiken i d
Jomen Åsa, det var väl så du kom framåt - genom att först komma högst upp och sen klicka på "Gå till första olästa..." eller vad det står?
Ibland funkar bakåtknappen och ibland hoppar den över ett eller ett par led - jag har inte förstått (o-)logiken i d
Quote from Magnus Gelang on 2 February 2011, 19:58Jo absolut, jag bara reagerade på Jackies svar,,,,att hon verkar komma direkt till förra diskussionen. Och det stämmer bara för min del om jag redan är högst upp på sidan menar jag 😀
Jo absolut, jag bara reagerade på Jackies svar,,,,att hon verkar komma direkt till förra diskussionen. Och det stämmer bara för min del om jag redan är högst upp på sidan menar jag 😀
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 20:29Christer - Det är som ligger med i länken "&ScrollTo=940555#p940555" när man klickar på siffran för första olästa inlägget i en tråd verkar gå via överst på sidan för att sedan hoppa ner enligt hänvisningen.
Om det är bilder med i tråden funkar det inte
Christer - Det är som ligger med i länken "&ScrollTo=940555#p940555" när man klickar på siffran för första olästa inlägget i en tråd verkar gå via överst på sidan för att sedan hoppa ner enligt hänvisningen.
Om det är bilder med i tråden funkar det inte
Quote from Elias Engqvist on 2 February 2011, 20:33Du menar ThreadId=XXXXX#YYYYY
Jag antar att XXXXX pekar ut vilken tråd som ska plockas fram från databasen och YYYYY är en tag som är satt där ditt första olästa inlägg finns. (Och därmed borde det f.ö. funka oavsett bilder)
Du menar ThreadId=XXXXX#YYYYY
Jag antar att XXXXX pekar ut vilken tråd som ska plockas fram från databasen och YYYYY är en tag som är satt där ditt första olästa inlägg finns. (Och därmed borde det f.ö. funka oavsett bilder)
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 20:35Har varit myche "ointressant" som jag tagit bort de senaste dagarna.....men nu ska jag i alla fall ut på en runda....å det är väl det ändå som är viktigast....Lycka till med "allt"....!?
Har varit myche "ointressant" som jag tagit bort de senaste dagarna.....men nu ska jag i alla fall ut på en runda....å det är väl det ändå som är viktigast....Lycka till med "allt"....!?
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 20:41Ja precis. Det funkar inte med bilderna eftersom de bygger på längden av tråden då laddningen av bilder kommer efter flytten neråt. Iaf i IE och Fox.
Ja precis. Det funkar inte med bilderna eftersom de bygger på längden av tråden då laddningen av bilder kommer efter flytten neråt. Iaf i IE och Fox.