Quote from Funbeat user on 24 January 2010, 08:54Jag brukar kombinera spinning med viktövningar om vintrarna. Vore det möjligt att cykla så skulle jag givetvis göra det, men anser att det är kontraproduktivt då temperaturerna sjunker för mycket under noll.
Långa serier, exempelvis 100 reps x 30kg i benp
Jag brukar kombinera spinning med viktövningar om vintrarna. Vore det möjligt att cykla så skulle jag givetvis göra det, men anser att det är kontraproduktivt då temperaturerna sjunker för mycket under noll.
Långa serier, exempelvis 100 reps x 30kg i benp
Quote from Anders Wallerstedt on 25 January 2010, 13:26Distans körs ofta på vintern, så det kan inte vara kontraproduktivt.
Bancyklister och explosivitet, se 30 sekunder in Push Pull filmen http://vimeo.com/7952961
Distans körs ofta på vintern, så det kan inte vara kontraproduktivt.
Bancyklister och explosivitet, se 30 sekunder in Push Pull filmen http://vimeo.com/7952961
Quote from Funbeat user on 25 January 2010, 13:54Mest inspirerande jag sett om cykelträning nånsin (t+)
Mest inspirerande jag sett om cykelträning nånsin (t+)
Quote from Funbeat user on 25 January 2010, 17:28LOOK är fina grejor.
LOOK är fina grejor.
Quote from Funbeat user on 25 January 2010, 17:59intressant i Friels text: träna styrka och bli uthålligare är grejen fast inte för alla mest nytta gör det för en glad motionär och väldigt lite/ingen alls/eller kanske t.o.m negativt resultat för eliten. så glad motionär satsa på styrketräning som en gen
intressant i Friels text: träna styrka och bli uthålligare är grejen fast inte för alla mest nytta gör det för en glad motionär och väldigt lite/ingen alls/eller kanske t.o.m negativt resultat för eliten. så glad motionär satsa på styrketräning som en gen
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 22:02Du skall träna på det du är bra på, för där finns den största potentialen! go on..
Du skall träna på det du är bra på, för där finns den största potentialen! go on..
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 22:26"Du skall träna på det du är bra på, för där finns den största potentialen! go on.."
Ja, men där har man minst utvecklingspotential;)
Så kanske ska du träna på det man är dålig på.
För där har man störst utvecklingspotential, eller?När jag körde lite
"Du skall träna på det du är bra på, för där finns den största potentialen! go on.."
Ja, men där har man minst utvecklingspotential;)
Så kanske ska du träna på det man är dålig på.
För där har man störst utvecklingspotential, eller?
När jag körde lite
Quote from Funbeat user on 29 January 2010, 08:30Man ska träna på det som begränsar ens möjligheter att nå sina målsättningar.
En cyklist som är uthållig men som alltid blir avhängd i spurterna behöver träna snabbhet, explosivitet och eventuellt också teknik. En snabb spurtare som ofta vinner om han
Man ska träna på det som begränsar ens möjligheter att nå sina målsättningar.
En cyklist som är uthållig men som alltid blir avhängd i spurterna behöver träna snabbhet, explosivitet och eventuellt också teknik. En snabb spurtare som ofta vinner om han
Quote from Funbeat user on 29 January 2010, 14:32Det var nog det vettigaste jag hört sedan mamma avslöjade att jultomten inte finns.(t+)
Det var nog det vettigaste jag hört sedan mamma avslöjade att jultomten inte finns.(t+)
Quote from Funbeat user on 29 January 2010, 14:34Manne, då är det ju inget vettigt alls 😉
Manne, då är det ju inget vettigt alls 😉