Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 13:54Har verkligen svårt att tro på dett gamla "djupa knäböj är farliga". Tror det är en myt. Tyngdlyftare har vad jag vet inte särskilt träsiga knän. O på den tiden jag själv lyfte hyfsat tungt var det snarare brist på uppvärmning och slarv som skapade proble
Har verkligen svårt att tro på dett gamla "djupa knäböj är farliga". Tror det är en myt. Tyngdlyftare har vad jag vet inte särskilt träsiga knän. O på den tiden jag själv lyfte hyfsat tungt var det snarare brist på uppvärmning och slarv som skapade proble
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 13:55Jag håller med dig Anders. Jag hör fler som säger att ATG är det som gäller för minskad skaderisk.
Jag håller med dig Anders. Jag hör fler som säger att ATG är det som gäller för minskad skaderisk.
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 15:12en cyklist som precis läst Kadens kan väl inte precis jämföras med en van tyngdlyftare med lindande knän när det gäller rekommenderat träningsutförande 🙂
en cyklist som precis läst Kadens kan väl inte precis jämföras med en van tyngdlyftare med lindande knän när det gäller rekommenderat träningsutförande 🙂
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 15:26Hej Anders.
"Har verkligen svårt att tro på dett gamla "djupa knäböj är farliga". Tror det är en myt."
Jag skrev.
"Du får tänka på vinkeln i knät. Hur djup du ska gå är upp till var och en. Men man ska vara medveten om att det kan medföra en ökad skade
Hej Anders.
"Har verkligen svårt att tro på dett gamla "djupa knäböj är farliga". Tror det är en myt."
Jag skrev.
"Du får tänka på vinkeln i knät. Hur djup du ska gå är upp till var och en. Men man ska vara medveten om att det kan medföra en ökad skade
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 15:28leif:
Jag ser inte skillnaden. Varför skulle en tyngdlyftare göra på ett sätt som utsätter dom mer för skador?P. Att tyngdlyftare lindar sina knän har snarare med tyngden på stången än själva rörelsen.
leif:
Jag ser inte skillnaden. Varför skulle en tyngdlyftare göra på ett sätt som utsätter dom mer för skador?
P. Att tyngdlyftare lindar sina knän har snarare med tyngden på stången än själva rörelsen.
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 15:54Lyssna på Stefan och kör mer RODD!
Vad hjälper det med starka ben om man ändå inte kan hantera mjölksyran när det hettar till.
Lyssna på Stefan och kör mer RODD!
Vad hjälper det med starka ben om man ändå inte kan hantera mjölksyran när det hettar till.
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 15:58Börjar denne kadensläsare föreslår jag låg vikt och djupa böj, för att lära in rörelsen.
En cyklist kommer nog sällan upp i toktunga vikter. Man vill ju kunna syresätta sina muskler en längre tid, inte ha för tunga lår att snurra runt eller onödiga kilo
Börjar denne kadensläsare föreslår jag låg vikt och djupa böj, för att lära in rörelsen.
En cyklist kommer nog sällan upp i toktunga vikter. Man vill ju kunna syresätta sina muskler en längre tid, inte ha för tunga lår att snurra runt eller onödiga kilo
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 15:58Det man inte ska misstolka mitt inlägg är att man ska ALLTID oavsett konditionsträning eller styrketräning trappa upp träningen successivt. Dvs börja knäböj på låga vikter för att bygga upp brosken i meniskerna.
Angående att stanna innan man är hela väge
Det man inte ska misstolka mitt inlägg är att man ska ALLTID oavsett konditionsträning eller styrketräning trappa upp träningen successivt. Dvs börja knäböj på låga vikter för att bygga upp brosken i meniskerna.
Angående att stanna innan man är hela väge
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 18:29jo tanken med mitt inlägg var att tyngdlyftaren är van och kan övningen och har byggt upp sina muskler och leder och vad det nu kan vara så djupa böj är säkert inte nåt problem men en ovan cyklist kanske ska ta det lite varligt i början jfr om tyngdlyftar
jo tanken med mitt inlägg var att tyngdlyftaren är van och kan övningen och har byggt upp sina muskler och leder och vad det nu kan vara så djupa böj är säkert inte nåt problem men en ovan cyklist kanske ska ta det lite varligt i början jfr om tyngdlyftar
Quote from Funbeat user on 22 January 2010, 19:55Min flosofi är att jag tränar det jag vill bli bättre på.
Det man gör mycket blir man bra på enligt min guru Colting.
Kanske att jag gör det för enkelt för mig själv 😉
Min flosofi är att jag tränar det jag vill bli bättre på.
Det man gör mycket blir man bra på enligt min guru Colting.
Kanske att jag gör det för enkelt för mig själv 😉