Quote from Guest on 13 April 2011, 10:52Jag ska hålla i en löpgrupp för nybörjare med start på måndag.
Jag har tänkt mig jogg blandat med gång 3-4 km och stopp för lite styrketräning på ett ställe. Dels för att få styrketräningen och dels för att hämta andan lite. Det ska bli totalt 1 timme.
Jag ska hålla i en löpgrupp för nybörjare med start på måndag.
Jag har tänkt mig jogg blandat med gång 3-4 km och stopp för lite styrketräning på ett ställe. Dels för att få styrketräningen och dels för att hämta andan lite. Det ska bli totalt 1 timme.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:02Vad är de i för ålder?
Vad är de i för ålder?
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:32Grodhopp
Grodhopp
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:36Den här är rolig:
http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/218
Den här är rolig:
http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/218
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:37Håller med Niclas. Benstyrka för löpare bör vara hoppövningar. Grodhopp, låånga steg-hopp uppför brant backe, trapplöpning eller enbenshopp med hög fot (på sten, bänk eller annat lagom högt)
Håller med Niclas. Benstyrka för löpare bör vara hoppövningar. Grodhopp, låånga steg-hopp uppför brant backe, trapplöpning eller enbenshopp med hög fot (på sten, bänk eller annat lagom högt)
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:38Annicas övning är ett bra exempel på en sådan som jag har svårt att se nyttan av för löpare, som ju vill ha spänst o funktionell styrka
Annicas övning är ett bra exempel på en sådan som jag har svårt att se nyttan av för löpare, som ju vill ha spänst o funktionell styrka
Quote from Christer Heinbäck on 13 April 2011, 11:56Jag vet inte vad de är i för ålder. Såg bara deras förnamn. 🙂
Det visar sig på måndag.Hopp alltså. Ska lägga in lite hopp (t+)
Jag vet inte vad de är i för ålder. Såg bara deras förnamn. 🙂
Det visar sig på måndag.
Hopp alltså. Ska lägga in lite hopp (t+)
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:57Koordination, bålstabilitet och samarbete är inte bra alltså.
Koordination, bålstabilitet och samarbete är inte bra alltså.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 13:13Jo, men som löpare är det styrkan i själva steget, under 2-3 tiondels sekund, som är viktigast. Att vara uthållig i en långsam rörelse är nåt annat, o koordination tränar man nog bättre med löpskolningsövningar
Jo, men som löpare är det styrkan i själva steget, under 2-3 tiondels sekund, som är viktigast. Att vara uthållig i en långsam rörelse är nåt annat, o koordination tränar man nog bättre med löpskolningsövningar
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 13:52Omväxling förnöjer 🙂
Jag envisas med att inbilla mig att omväxlande träning med udda inslag är positivt för helheten.
Omväxling förnöjer 🙂
Jag envisas med att inbilla mig att omväxlande träning med udda inslag är positivt för helheten.