Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 13:54Annica (t+). Alltid bra med allsidig träning för att minska skaderisken. Däremot gör kanske inte all träning att man blir en snabbare löpare
Annica (t+). Alltid bra med allsidig träning för att minska skaderisken. Däremot gör kanske inte all träning att man blir en snabbare löpare
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:09Nej nej, det säger jag inte heller men vill man få en grupp att börja skratta ihop och börja samarbeta ska man nog fundera på roliga parövningar också. Gruppkänslan är viktig om man vill att nybörjarna ska komma tillbaka och trivas, och kontinuiteten i tr
Nej nej, det säger jag inte heller men vill man få en grupp att börja skratta ihop och börja samarbeta ska man nog fundera på roliga parövningar också. Gruppkänslan är viktig om man vill att nybörjarna ska komma tillbaka och trivas, och kontinuiteten i tr
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:10Apropå styrka, explosivitet och spänst för löpare, kanske man kan inspireras lite av:
http://www.motleyhealth.com/celeb/usain-bolt-cruises-into-the-mens-200m-final-plus-his-workouts-and-diet
Apropå styrka, explosivitet och spänst för löpare, kanske man kan inspireras lite av:
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:21Lägg gärna in övningar som tränar sidledsstyrka. Jag går just nu på ett träningsprogram som är framtaget av Nike och Sats och styrkedelen är faktiskt riktigt bra.
Vi kör också grodhopp, hopp med höga knälyft och enbenshopp, men också följande:
- Trippst
Lägg gärna in övningar som tränar sidledsstyrka. Jag går just nu på ett träningsprogram som är framtaget av Nike och Sats och styrkedelen är faktiskt riktigt bra.
Vi kör också grodhopp, hopp med höga knälyft och enbenshopp, men också följande:
- Trippst
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:27Litet sidospår:
Möjligen är det jag som är fåning, men jag tycker faktiskt att det blir skrattretande löjligt när motionärer börjar försöka optimera träningen genom att undvika vissa sorters övningar bara för att de inte skulle vara direkt riktade mot de
Litet sidospår:
Möjligen är det jag som är fåning, men jag tycker faktiskt att det blir skrattretande löjligt när motionärer börjar försöka optimera träningen genom att undvika vissa sorters övningar bara för att de inte skulle vara direkt riktade mot de
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:33Utfallssteg och ni får garanterad träningsvärk 🙂
Utfallssteg och ni får garanterad träningsvärk 🙂
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:34I det här fallet tycker jag nästan tvärtom. En nybörjarlöpgrupp som kör gympapass-övningar istf övningar som stärker löpstyrka/spänst + löpkoordination skulle kännas konstigt. Grodhopp, hoppsasteg, cariocasteg, accelerationslöp på säg 30 m, osv är bra gru
I det här fallet tycker jag nästan tvärtom. En nybörjarlöpgrupp som kör gympapass-övningar istf övningar som stärker löpstyrka/spänst + löpkoordination skulle kännas konstigt. Grodhopp, hoppsasteg, cariocasteg, accelerationslöp på säg 30 m, osv är bra gru
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:37Hmm, vi löpare som bara tränar överkropp, vilken kategori hamnar vi i? 😉
Själv tycker jag det är lite lustigt med alla dessa miljarders övningar i olika ledder med lätta eller inga vikter.
Koordination? Spring obanat.
Allmän styrka? Träna helkroppspass
Hmm, vi löpare som bara tränar överkropp, vilken kategori hamnar vi i? 😉
Själv tycker jag det är lite lustigt med alla dessa miljarders övningar i olika ledder med lätta eller inga vikter.
Koordination? Spring obanat.
Allmän styrka? Träna helkroppspass
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 14:39Vem var det nu som tyckte löpskolning var bortkastat på vuxna? Ulf Karlsson tror jag det var.
Vem var det nu som tyckte löpskolning var bortkastat på vuxna? Ulf Karlsson tror jag det var.
Quote from Jan Lundquist on 13 April 2011, 14:41GymGlam tipsar: http://www.youtube.com/watch?v=g7OWvs2WBVI&feature=player_embedded
GymGlam tipsar: http://www.youtube.com/watch?v=g7OWvs2WBVI&feature=player_embedded