Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 07:14Sandra: Ett gäng nybörjare skriver du. Jag skulle INTE komplettera löpningen med alltför tunga styrketräningsövningar för benen utan snarare något helt annat i styrketräningsväg. Det kan bli en träningsvärk efteråt av både löpningen och styrketräningen so
Sandra: Ett gäng nybörjare skriver du. Jag skulle INTE komplettera löpningen med alltför tunga styrketräningsövningar för benen utan snarare något helt annat i styrketräningsväg. Det kan bli en träningsvärk efteråt av både löpningen och styrketräningen so
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 08:18Jag håller med Kristina. Är det totala nybörjare så ta det lugnt med styrkan, de kommer förmodligen vara helt döda i alla fall av att ha sprungit de 3-4 km som du tänkt. Hade det handlat om att lägga in en övning för mina elever så hade jag kört antingen
Jag håller med Kristina. Är det totala nybörjare så ta det lugnt med styrkan, de kommer förmodligen vara helt döda i alla fall av att ha sprungit de 3-4 km som du tänkt. Hade det handlat om att lägga in en övning för mina elever så hade jag kört antingen
Quote from Christer Heinbäck on 26 April 2011, 07:58Nu har jag kört 2 gånger, måndag och torsdag.
måndagspasset var det 6 st. Den älsta var runt 55, den yngsta strax över 20.
Vi joggade 3 min och gick 1 minut i 2,5 km.
Sen stannade jag och vi gjorde tåhävningar, armhävningar, en tricepsövn och några utfall
Nu har jag kört 2 gånger, måndag och torsdag.
måndagspasset var det 6 st. Den älsta var runt 55, den yngsta strax över 20.
Vi joggade 3 min och gick 1 minut i 2,5 km.
Sen stannade jag och vi gjorde tåhävningar, armhävningar, en tricepsövn och några utfall
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 12:20Det kommer säkert fler, jag hade bara 4st nu i påsk, men räknar med 20-30 nu på torsdag.
Jag testade 2 övningar som uppskattades av mina deltagare.
Vi sprang s.k. jägarmarsch vilket betyder att den som är sist springer fram och blir först hela tiden. Ett
Det kommer säkert fler, jag hade bara 4st nu i påsk, men räknar med 20-30 nu på torsdag.
Jag testade 2 övningar som uppskattades av mina deltagare.
Vi sprang s.k. jägarmarsch vilket betyder att den som är sist springer fram och blir först hela tiden. Ett
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 14:48Har inte läst igenom hela tråden men när vi har gemensamma intervallövningar så kan det bli tex "Boet".
Då delar vi upp gruppen så det blir 5 (valfritt) i varje grupp och sen har vi 4 banor med ett "Bo" i mitten, där skall det alltid stå en person.
Är ma
Har inte läst igenom hela tråden men när vi har gemensamma intervallövningar så kan det bli tex "Boet".
Då delar vi upp gruppen så det blir 5 (valfritt) i varje grupp och sen har vi 4 banor med ett "Bo" i mitten, där skall det alltid stå en person.
Är ma
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 09:04Gillar verkligen Boet intervallövningen! Är garanterat något som jag kommer att använda mig av på träningar i min orienteringsklubb. Då kommer jag fixa tre-fem olika rundor på olika underlag, kärr/träsk, backe, stig, vanlig skog. Det kommer säkert uppskat
Gillar verkligen Boet intervallövningen! Är garanterat något som jag kommer att använda mig av på träningar i min orienteringsklubb. Då kommer jag fixa tre-fem olika rundor på olika underlag, kärr/träsk, backe, stig, vanlig skog. Det kommer säkert uppskat