Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 10:03Varför skulle inte 4-5 pass i veckan räcka till sub 40? Jag tror det där programmet funkar utmärkt om man har en sådan grund att man orkar genomföra det utan skador osv.
Står det att ett pass intensitet ska vara "hård" så duger det ju inte att jogga run
Varför skulle inte 4-5 pass i veckan räcka till sub 40? Jag tror det där programmet funkar utmärkt om man har en sådan grund att man orkar genomföra det utan skador osv.
Står det att ett pass intensitet ska vara "hård" så duger det ju inte att jogga run
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 10:03Personen som skrivit detta programmet har nog aldrig löptränat och absolut aldrig varit under 40 på milen.
Personen som skrivit detta programmet har nog aldrig löptränat och absolut aldrig varit under 40 på milen.
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 10:14Roland L, du vet om att vi pratar 40min för tjejer? Räknar man om det till en killtid så rör det sig om lite dryga 35min! Och som Lustlöparen nämner så klarade 37 tjejer detta på Tjejmilen 2008, ett lopp som drar till sig stora delar av elitlöparna.
Dav
Roland L, du vet om att vi pratar 40min för tjejer? Räknar man om det till en killtid så rör det sig om lite dryga 35min! Och som Lustlöparen nämner så klarade 37 tjejer detta på Tjejmilen 2008, ett lopp som drar till sig stora delar av elitlöparna.
Dav
Quote from Elias Engqvist on 14 June 2009, 10:47Leif, varifrån fick du att det skulle vara Lisas program - det stod inte i artikeln!
Leif, varifrån fick du att det skulle vara Lisas program - det stod inte i artikeln!
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 10:51Christer, att det är Lisa Blommé står på sidan före den som Leif länkade till. Se http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5277568.ab
Christer, att det är Lisa Blommé står på sidan före den som Leif länkade till. Se http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5277568.ab
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 11:02Men Roland - om ens kapacitet på milen, när man startar programmet, är 90, 75 eller 60 minuter så blir ju "hårt" tempo något helt annat än fyraminutersfart!
Det var det jag ville ha fram med mitt inlägg, nämligen att det bör finnas ett beskrivet utgångsl
Men Roland - om ens kapacitet på milen, när man startar programmet, är 90, 75 eller 60 minuter så blir ju "hårt" tempo något helt annat än fyraminutersfart!
Det var det jag ville ha fram med mitt inlägg, nämligen att det bör finnas ett beskrivet utgångsl
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 11:07Sedan är det väl så att sub 40 aspiranter sällan behöver få ett program att följa. Det har de redan via sina tränare och klubbar. Samt egen tidigare erfarenhet. Här talar vi ju inte om några nybörjare.
Sedan är det väl så att sub 40 aspiranter sällan behöver få ett program att följa. Det har de redan via sina tränare och klubbar. Samt egen tidigare erfarenhet. Här talar vi ju inte om några nybörjare.
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 11:093-4 pass i veckan känns inte som att det räcker. Beskrivningen är tämligen luddig. "Hårt", "medelhårt" och "Lätt" är inte samma tempo för två löpare, som Lena redan poängterat.
Jämfört med Szalkais program där de verkar ligga på 6-7 pass/v, ibland kastar
3-4 pass i veckan känns inte som att det räcker. Beskrivningen är tämligen luddig. "Hårt", "medelhårt" och "Lätt" är inte samma tempo för två löpare, som Lena redan poängterat.
Jämfört med Szalkais program där de verkar ligga på 6-7 pass/v, ibland kastar
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 11:13Sub 40 för en tjej. är ju "nästan" elit.
Det är ju inte många tjejer som springer under 40 minuter milen.Springer under 40 minuter som tjej, så är man förmodligen redan klubb ansluten.
Då har man förmodligen gemensam träning i klubb och tränare man kan
Sub 40 för en tjej. är ju "nästan" elit.
Det är ju inte många tjejer som springer under 40 minuter milen.
Springer under 40 minuter som tjej, så är man förmodligen redan klubb ansluten.
Då har man förmodligen gemensam träning i klubb och tränare man kan
Quote from Elias Engqvist on 14 June 2009, 11:32Springer man under 40 min så behöver man inte heller träningsschemat ifråga för det var ju det det syftade till!
Springer man under 40 min så behöver man inte heller träningsschemat ifråga för det var ju det det syftade till!