Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSvammel
You need to log in to create posts and topics.

I hålan som Gud glömde-kampen vill jag kasta in en till utmanare: Söderfors!

Max 2000 levande (?) själar finns på denna halvö i nedre dalälven och två pizzerior, en frisör, en mack och en Ica-butik. ALLA jobbar på bruket och tillverkar snabbstål.
Närmast

Sessan: då jag själv kommer från Härnösand ursprungligen kan jag bara hålla med om att Sollefteå är ett hemskt ställe... nästan alla jag känner där har lyckats ta sig därifrån lyckligtvis. Minns jag helt galet eller kommer inte du från Skellefteå eller li

Ey ey ey! Sollefteå är ju en trevlig liten idyll jämfört med en del av hålorna här i norduppland, t.ex nyligen nämnda söderfors. Är det förresten fortfarande så att Sollefteå fortfarande bara har EN rödljuskorsning?

Förresten är jag en äkta bilman för ja

Nu var det väldigt länge sedan jag var i Sollefteå så jag vet inte riktigt, men nog finns det väl fler än ett ställe med trafikljus? Eller det kanske är rondeller överallt... Sånt är ju populärt.

Bruse,
japp du har helt rätt, jag borde verkligen cukla mera men jag trivs bäst med att cukla när det är varmt. Det blir så kallt och omständigt när man ska cukla i minus 15-20 grader men nu har jag ladd...ehhmm.. hittat lite schyssta filmer som jag vill

Men Håkan, du kan inte hoppa runt mellan trådarna som en otrogen hund!

Kan säga att det var jäkligt skönt att cukla igår när det var -19, särskilt när jag såg folk illa klädda stod i timmar och väntade på ersättningsbussar. Myssssssss!

Jag har en dunjacka som är som en liten varm lägenhet att ta på sig så det är inga problem för mig. I går traskade jag över Västerbron utan större problem eftersom det var kaooooos på Fridhemsplan. Men att cukla när det är så kallt kräver mer och dyra klä

Det krävs ju mindre kläder när du cuklar än går, du blir varmare. Jag har på benen merinolångkalsonger och syntetlångkaslonger, tunna båda två och vindtäta byxor. På överkroppen merinoundertröja, lite tjockare tröja och vindtät jacka. På händerna vanliga

jag är mer frussen än vad du är, tyckte det var kallt om fötterna redan innan snön föll och då körde jag med neoprenfossingar på.

men annars är det mest att det är ett sånt jäääädra bök (inbillat eller verkligt, det känns så i alla fall) att dra på sig a

Håkan, nu är du som ett litet dagisbarn på fem år, som alltid blir kissnödig så fort overallen krånglats på.