Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSvammel
You need to log in to create posts and topics.

Nu ska jag svamla lite skvaller och nyheter. Sex sådana här kommer till Stockholm och ska trafikera linje 7. det är Norrköping som lånar ut tre stycken och Frankfurt 3. Fantastiskt fina vagnar!

Grattis Stockholm, äntligen går du från bonnhåla till världs

Trevligt. Hade kanske iofs förväntat mig att min kompis spårvagnen skulle ha kommit med det inlägget :-).

Om de sedan hade något annat än en museispårväg att åka på...

Vadå annat än en museispårväg att åka på? Vet du vad du pratar om?

Spåren är toppmoderna efter utbyte på de mest slitna delarna ute vid Waldemarsudde, för där var spåren från 1964! Och hela sträckan från Nybroplan upp till Sergels torg är nylagda. Eller

Varför skicka spårvagnar trärs igenom europa?? Jag mötta en spårvagn från Geneve på tysk motorvg för ngr veckor sedan, gissa om jag blev förvånad, det var liksom fel omgivning för ngt väldigt bekant...

Vad säger du om geneves spärvagnsnätsbyggande hit oc

Det var väl kanske lite provokativt :-). Och ok för att det är nytt, men sträckningen är ju ändå lite av en turistattraktion. Lite som en förlängning av tåget på skansen (oj, provocerade jag nu igen :D).

Riktigt fränt vore det ju om de på allvar började

Enligt Europeiska mått borde linje 4 konverteras till spårväg. Vet du om att det åker lika många passagerare på buss 4 på tre dagar, som det åker passagerare på hela SJ:s järnvägsnät?! Det säger lite om varför linje 4 inte fungerar som busslinje.

Eh... grattis Bruse... tror jag.
Jag kan inte riktigt se det fantastiska i det.

Har varit ute en stund ikväll och har 119(!!) olästa inlägg i singeltrådarna. Lugna ner er lite va!;)

Jo, jag satt på ett plan i en timme drygt, och jag hade väl något sånt också... Vilket innebär att jag automagiskt måste vara oskyldig till att spammande som försiggår här! (H:)

Plötsligt slår det till Helena... 😉

Åtminstone kvällstid Mats... 😀