Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSvammel
You need to log in to create posts and topics.

Camilla jag blir ändå misstänksam ... av kursdeltagarna så är en en akutläkare och en tredje doktorerar i juridik.

De ställer inte heller frågor offentligt, är det för att de är så smarta att de fattar snabbare än jag gör och därmed inte har något behov

Svensken är feg och vågar inte ställa frågor av rädsla att kallas dum. Men jag har märkt, att halva församlingen nickar inställsamt när jag ställt en fråga, så många undrar men ingen vågar.

På så sätt blir det en självuppfylld profetia, för den som inte

Bruse, jag är med dig hellre verka okunnig än förbli okunnig.

Fast jag märker också att jag inte verkar skaffa nya vänner på kursen, kanske tror de jag är dum huvudet, eller tycker jag är jobbig (H)

Förresten hade jag en rätt knäpp dröm inatt, medans jag försov i morse mig drömde jag att jag red runt i stan på en pratande björn.

Om de tycker du är jobbig, är för att de är avundsjuka på ditt mod. Eftersom du är modigare och inte är rädd, så utgör du ett hot mot dom. Korkat? Jajemen! Men så fungerar vi människor.

Och blir kursledaren irriterad, är det mest troligen för att denne i

Jag har generellt sett inget emot att ställa frågor eller att folk ställer frågor.
Dock har jag uppmärksammat ett fenomen som jag inte har så mycket till övers för. Det är när folk ställer "smarta" frågor vars enda syfte är att få dem själva att framstå

Anders, precis min tanke faktiskt. Sådana frågor, och den där eleven som finns i varje klass (ja, oavsett land, ämne eller skola) som varje rast och efter lektionen rusar fram till den stackars läraren som just har föreläst i 1-2x45min och bombarderar med

Jag avsåg hela tiden frågor som är relevanta för ämnet. Kan hålla med om att ställa orelevanta frågor bara dumförklarar frågeställaren själv.

Misstanken att mina frågor uppfattades som tidsslöseri eller var onödiga slog mig också så jag har redan frågat kursledaren vad han tyckte om mitt frågande. Hans svar var åt det positiva hållet.

Mina främsta anledningar till att jag frågar är:
1) Jag har

Adam, ett ändrat beteende kan skapa förvirring i en grupp. Det kanske är någon mer som vågar ställa frågor.