Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 19:04Tänkte inte på stretchning, kanske för att det är cykling som har orsakat ont i ryggen på grund av för korta muskler för egen del.
Visst är höftböjaren viktig, men det finns även tre andra muskler (eller muskelgrupper) som man bör iaktta:
1. Höftböjaren
Tänkte inte på stretchning, kanske för att det är cykling som har orsakat ont i ryggen på grund av för korta muskler för egen del.
Visst är höftböjaren viktig, men det finns även tre andra muskler (eller muskelgrupper) som man bör iaktta:
1. Höftböjaren
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 23:15Fortsätt med terränglöpning så löser det sig.
Fortsätt med terränglöpning så löser det sig.
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 09:06Jag var på massage för några dagar sedan och berättade att jag får ont i svanken ibland när jag springer långt - att det är ryggslutet som kroknar först på mig. Massören gjorden en besiktning av min muskulatur och sa att jag är obalanserad i muskulaturen
Jag var på massage för några dagar sedan och berättade att jag får ont i svanken ibland när jag springer långt - att det är ryggslutet som kroknar först på mig. Massören gjorden en besiktning av min muskulatur och sa att jag är obalanserad i muskulaturen
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 10:05Hej Kristina,
Fuskar som fotbollstränare för ett tjejlag. I tonåren har väldigt många tjejer numer knäpoblem. För tjejer är det vanligaste just att de är starkare i utsida ben än i insida. De gör att knäskålen inte ligger helt optimalt. Vi har fått några
Hej Kristina,
Fuskar som fotbollstränare för ett tjejlag. I tonåren har väldigt många tjejer numer knäpoblem. För tjejer är det vanligaste just att de är starkare i utsida ben än i insida. De gör att knäskålen inte ligger helt optimalt. Vi har fått några
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 10:17Sedan har tjejer generellt sett en annan knävinkel o löpstil som lättare tar stryk vid tacklingar och vridskador.
Sedan har tjejer generellt sett en annan knävinkel o löpstil som lättare tar stryk vid tacklingar och vridskador.
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 10:34Tack Håkan! Knäna har jag aldrig haft problem med tack och lov (annat än någon överansträngning i begynnelsen). Ska kolla alternativa övningar.
Tack Håkan! Knäna har jag aldrig haft problem med tack och lov (annat än någon överansträngning i begynnelsen). Ska kolla alternativa övningar.
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 10:35David, stämmer fint. Vi har varit med i den välkända knästudien där tusentals tonårstjejer under flera år nu deltagit och där man försökte minska korsbandskador pga dessa vinklar och rörelsemönster. Fotbollstjejer har sju ggr mer korsbandsskador än killar
David, stämmer fint. Vi har varit med i den välkända knästudien där tusentals tonårstjejer under flera år nu deltagit och där man försökte minska korsbandskador pga dessa vinklar och rörelsemönster. Fotbollstjejer har sju ggr mer korsbandsskador än killar
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 10:38Tyvärr så har tjejerna oftare lite "kobenthet" som är väldigt olyckligt vid nämnda smällar.
Tyvärr så har tjejerna oftare lite "kobenthet" som är väldigt olyckligt vid nämnda smällar.
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 10:46Håkan: Jag har fått hjälp med sådan stretch några gånger tidigare och nej - det är INTE så trevligt. (#)
Håkan: Jag har fått hjälp med sådan stretch några gånger tidigare och nej - det är INTE så trevligt. (#)
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 10:53Håkan, vet du om tjejer får mer knäproblem även vid vanlig löpning?
Håkan, vet du om tjejer får mer knäproblem även vid vanlig löpning?