Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 10:57David, och inte en del inte så lite heller. Efter vi började med detta har jag kollat även på "vuxna" löpare och många har samma kobenthet vid fotisättningar.
Kristina, men nyttigt, kanske. Man känner sig alltid så avlappnad ...(NOT)
Magnus, nja vet int
David, och inte en del inte så lite heller. Efter vi började med detta har jag kollat även på "vuxna" löpare och många har samma kobenthet vid fotisättningar.
Kristina, men nyttigt, kanske. Man känner sig alltid så avlappnad ...(NOT)
Magnus, nja vet int
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 11:02Vilken eller vilka muskler avses med "utsida ben"? Är det Vastus Lateralis i nedanstående bild?
http://www.exrx.net/Muscles/Quadriceps.html
Vilken eller vilka muskler avses med "utsida ben"? Är det Vastus Lateralis i nedanstående bild?
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 21:35Lars.
Jag så uppfattade jag det hela men dumt att bygga upp kunskap med hjälp av "mina uppgifter". Tror detta är grundkunskaper för sjukgymnaster så bättre att fråga någon sådan. Det man gör är dock inte i huvudsak att stretcha denna utan att stärka musk
Lars.
Jag så uppfattade jag det hela men dumt att bygga upp kunskap med hjälp av "mina uppgifter". Tror detta är grundkunskaper för sjukgymnaster så bättre att fråga någon sådan. Det man gör är dock inte i huvudsak att stretcha denna utan att stärka musk
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 22:28Jag frågade därför att jag trodde att det inte fanns någon speciell muskel på utsidan av låret, och undrade om jag hade missat något. Eller om det var ett av huvudena på quadriceps som avsågs.
Jag frågade därför att jag trodde att det inte fanns någon speciell muskel på utsidan av låret, och undrade om jag hade missat något. Eller om det var ett av huvudena på quadriceps som avsågs.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 07:49Lars, ja så är det. När man ser bilden och inser att man måste ha balans mellan dessa fyra, men dessutom balans mot tex hamstrings och vader för att knäskålen skall ligga rätt blir ju hallt rätt komplext. Dessutom sitter ju musklerna i något annat. Så ska
Lars, ja så är det. När man ser bilden och inser att man måste ha balans mellan dessa fyra, men dessutom balans mot tex hamstrings och vader för att knäskålen skall ligga rätt blir ju hallt rätt komplext. Dessutom sitter ju musklerna i något annat. Så ska