Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 21:47Höll på att skriva nåt, men insåg att jag inte orkar idag...
Håller dock med om att glädjen är viktigare än eliten...
Höll på att skriva nåt, men insåg att jag inte orkar idag...
Håller dock med om att glädjen är viktigare än eliten...
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 21:54Svenska folket är för vekt fysiskt sett.
Även om det ständigt sätts nya deltagarrekord på de stora löpartävlingarna och nya masslopp som iForm, Blodomloppet osv kommer till så är det en för liten andel av befolkningen som motionerar regelbundet.
Under
Svenska folket är för vekt fysiskt sett.
Även om det ständigt sätts nya deltagarrekord på de stora löpartävlingarna och nya masslopp som iForm, Blodomloppet osv kommer till så är det en för liten andel av befolkningen som motionerar regelbundet.
Under
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:14"Så jag håller med Kell att utvecklingen mot längre maxtider på lopp och alla andra sätt att sänka trösklarna för att få ut fler i löp- och skidspåren är av godo."
VARNING: spin-off.
Precis vad som händer på högskolorna också. Kurserna vattnas ur på all
"Så jag håller med Kell att utvecklingen mot längre maxtider på lopp och alla andra sätt att sänka trösklarna för att få ut fler i löp- och skidspåren är av godo."
VARNING: spin-off.
Precis vad som händer på högskolorna också. Kurserna vattnas ur på all
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:21Ja, bra Sven att du sätter fingret på den problematiken. Egentligen ska man kunna hålla isär kraven på motionsutövarna respektive vad som krävs för de som elitsatsar men jag är medveten om risken att de blandas ihop.
Det ser man redan idag när alla trän
Ja, bra Sven att du sätter fingret på den problematiken. Egentligen ska man kunna hålla isär kraven på motionsutövarna respektive vad som krävs för de som elitsatsar men jag är medveten om risken att de blandas ihop.
Det ser man redan idag när alla trän
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:32Mustafa Mohammed, som ju slagit Gärderuds tid, springer ganska mycket tycker jag det verkar som.
Citat.
"Jag springer 10-13 pass i veckan varav 3-4 pass är kvalité. Kvalitén består av intervaller, tröskel, fartlek, backpass och snabbdistans. Min mängd b
Mustafa Mohammed, som ju slagit Gärderuds tid, springer ganska mycket tycker jag det verkar som.
Citat.
"Jag springer 10-13 pass i veckan varav 3-4 pass är kvalité. Kvalitén består av intervaller, tröskel, fartlek, backpass och snabbdistans. Min mängd b
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:37Ah, en tråd för griniga gubbar. 😉
Nåväl, tur att längdskidorna har Kalla. Hoppas hon tvålar dit eliten i löpning på Lidingö. (H:)
Själv är jag mycket snabbare nu än på 80-talet.
Ah, en tråd för griniga gubbar. 😉
Nåväl, tur att längdskidorna har Kalla. Hoppas hon tvålar dit eliten i löpning på Lidingö. (H:)
Själv är jag mycket snabbare nu än på 80-talet.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:41Men Kalla har ju exceptionell syreupptagning. Hon skulle tvåla till de flesta i vilken konditionsgren som helst 🙂
Men Kalla har ju exceptionell syreupptagning. Hon skulle tvåla till de flesta i vilken konditionsgren som helst 🙂
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:42Annica, Ja faktiskt ligger Musse ungefär 20% under K-E Ståhls träningsdos.
Med tanke på hur populärt maraton är så borde det dessutom finnas 20 till som satsar som Musse eller satsar ännu mer.
Annica, Ja faktiskt ligger Musse ungefär 20% under K-E Ståhls träningsdos.
Med tanke på hur populärt maraton är så borde det dessutom finnas 20 till som satsar som Musse eller satsar ännu mer.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:43Fast nu har väl inte Mustafa Mohamed bytt till marathon än, skulle han inte vinna Lidingöloppet först innan han lägger av med hinder? Dosen han beskrev gäller för, om jag inte missminner mig, 3 000m. Inte 42 195 🙂
Fast nu har väl inte Mustafa Mohamed bytt till marathon än, skulle han inte vinna Lidingöloppet först innan han lägger av med hinder? Dosen han beskrev gäller för, om jag inte missminner mig, 3 000m. Inte 42 195 🙂
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:49Well, hans träningsdos blir nog än svagare om han jämförs med Gärderud.
Well, hans träningsdos blir nog än svagare om han jämförs med Gärderud.