Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 09:32Mikael: "Motorburna persontransporter har ökat enormt". Jaa ... cyklar en 10-åring 2 km enkel väg till skolan, och hans föräldrar går 1 km enkel väg till affären mamma, då kanske den ekonomiska välfärden ser sämre ut men folkhälsan lär öka.
Mikael: "Motorburna persontransporter har ökat enormt". Jaa ... cyklar en 10-åring 2 km enkel väg till skolan, och hans föräldrar går 1 km enkel väg till affären mamma, då kanske den ekonomiska välfärden ser sämre ut men folkhälsan lär öka.
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 09:34Krister: I början av 1900-talet användes begreppet "neuroasteni" för något som motsvarade "utbrändhet".
Krister: I början av 1900-talet användes begreppet "neuroasteni" för något som motsvarade "utbrändhet".
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 10:03TW +2,5
KÅ +5
TW +2,5
KÅ +5
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 10:16@Per Johansson: Jag är ett barn av 70-talet, så jag var med om den period du pratar om, och när jag var liten fick jag cykla eller gå dit jag skulle, sitta inne och leka en vacker dag var otänkbart och den moderna elektronik som finns nu existerade inte.
@Per Johansson: Jag är ett barn av 70-talet, så jag var med om den period du pratar om, och när jag var liten fick jag cykla eller gå dit jag skulle, sitta inne och leka en vacker dag var otänkbart och den moderna elektronik som finns nu existerade inte.
Quote from Håkan Öhling on 24 September 2010, 10:51Du har så rätt, Kjell! Jag ville nog bara få ihop den här tråden och drömma lite samtidigt 🙂
Du har så rätt, Kjell! Jag ville nog bara få ihop den här tråden och drömma lite samtidigt 🙂
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 12:48Ja vi verkar mena lite olika saker då vi talar om välfärdssamhälle. Ni har säkert rätt att bilburna transporter för barn kanske ökat. mobiler beror ju på tekniska utvecklingen osv.
"Idag åker hela familjer till Thailand över jul och nyår utan att någon hö
Ja vi verkar mena lite olika saker då vi talar om välfärdssamhälle. Ni har säkert rätt att bilburna transporter för barn kanske ökat. mobiler beror ju på tekniska utvecklingen osv.
"Idag åker hela familjer till Thailand över jul och nyår utan att någon hö
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 19:30Ja....å det är tydligen så svensken vill ha det...kolla val-resultatet bara!?!
Ja....å det är tydligen så svensken vill ha det...kolla val-resultatet bara!?!
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 19:40Vi som verkligen fick lön på sjuttiotalet, och på åttotalet också för den delen, har nog en aningen moidiferad syn på det där med välfärd på den tiden. Jag kommer t.ex. ihåg att när jag jobbat några år så kom jag upp i den kritiska lönenivån där man hade
Vi som verkligen fick lön på sjuttiotalet, och på åttotalet också för den delen, har nog en aningen moidiferad syn på det där med välfärd på den tiden. Jag kommer t.ex. ihåg att när jag jobbat några år så kom jag upp i den kritiska lönenivån där man hade
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 20:07Ja det är svårt att jämföra olika epoker bland annat på grund av tekniska utvecklingen.
Jag ser nedgången mest tydligt i min bransch som sjuksköterska i landstinget. Dramatiska uppsägningar av personal. Sparpaket som aldrig tar slut. I våras sades ytterl
Ja det är svårt att jämföra olika epoker bland annat på grund av tekniska utvecklingen.
Jag ser nedgången mest tydligt i min bransch som sjuksköterska i landstinget. Dramatiska uppsägningar av personal. Sparpaket som aldrig tar slut. I våras sades ytterl
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 22:53.
.