Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:56Tja, just nu hittar jag varken den ena eller den andre på nätet så jag får tro dig på ditt ord 🙂
Min högst personliga reflektion är att det verkar som att svensk elit så väl som högskolestudenter kanske möjligen är lite bekväma, eller möjligen vana vid
Tja, just nu hittar jag varken den ena eller den andre på nätet så jag får tro dig på ditt ord 🙂
Min högst personliga reflektion är att det verkar som att svensk elit så väl som högskolestudenter kanske möjligen är lite bekväma, eller möjligen vana vid
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 07:50OT: Jag tror nog att den allmänna nergången i högre utbildning är en smula överdriven och så värst mycket 1x2-frågor förekommer inte på de matematikkurser jag känner till. Men det är klart att det blir en viss skillnad när man inte sållar ut på samma sätt
OT: Jag tror nog att den allmänna nergången i högre utbildning är en smula överdriven och så värst mycket 1x2-frågor förekommer inte på de matematikkurser jag känner till. Men det är klart att det blir en viss skillnad när man inte sållar ut på samma sätt
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 08:20Att det skulle bero på att ett ”bekvämt välfärdssamhälle” gjort oss lata håller inte. Svenska välfärdssamhället stod på sin höjdpunkt 1975 sedan kom 80-talets neddragningar som ökat på 90 – och 2000-talet. Välfärden var tvärtom på sin höjdpunkt då vi spra
Att det skulle bero på att ett ”bekvämt välfärdssamhälle” gjort oss lata håller inte. Svenska välfärdssamhället stod på sin höjdpunkt 1975 sedan kom 80-talets neddragningar som ökat på 90 – och 2000-talet. Välfärden var tvärtom på sin höjdpunkt då vi spra
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 08:42Jämför dagens skjutsande av skolbarn med bil med hur barn gick eller cyklade till skolan för 30-40 år sedan, så kommer kanske en av många orsaker
Jämför dagens skjutsande av skolbarn med bil med hur barn gick eller cyklade till skolan för 30-40 år sedan, så kommer kanske en av många orsaker
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 08:51Datorer, internet och en massa kanaler på TV kanske också bidragit...
Datorer, internet och en massa kanaler på TV kanske också bidragit...
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 08:56Per: Nej, det är inte sant. Åtminstone inte om man håller sig till vedertagna kriterier för välfärd som köpkraft och medellivslängd. Sedan 70-talet har medellivslängden ökat med nästan 10 år. Väldigt många fler får kvalificerad läkarvård. Motorburna perso
Per: Nej, det är inte sant. Åtminstone inte om man håller sig till vedertagna kriterier för välfärd som köpkraft och medellivslängd. Sedan 70-talet har medellivslängden ökat med nästan 10 år. Väldigt många fler får kvalificerad läkarvård. Motorburna perso
Quote from Håkan Öhling on 24 September 2010, 09:23Livskvalitet för mig skulle vara att kunna springa en mara under 2.30:-)
Livskvalitet för mig skulle vara att kunna springa en mara under 2.30:-)
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 09:26Livskvalite för mig är att kunna springa en mara.;)
Livskvalite för mig är att kunna springa en mara.;)
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 09:28Utbrändhet fanns redan vid 1900-talets början men då kallades den för något annat som jag tyvärr inte kommer ihåg just nu. Inget nytt fenomen alltså, verkar uppstå vid stora skiften i hur vi lever.
Utbrändhet fanns redan vid 1900-talets början men då kallades den för något annat som jag tyvärr inte kommer ihåg just nu. Inget nytt fenomen alltså, verkar uppstå vid stora skiften i hur vi lever.
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 09:31Jag tror att det beror på att vi går och cyklar mindre i dagens samhälle. Dagens motionär har mycket mindre mil i benen vid t.ex. 20-års ålder pga allt bilåkande, stillasittande framför tv och dator osv....
Jag tror att det beror på att vi går och cyklar mindre i dagens samhälle. Dagens motionär har mycket mindre mil i benen vid t.ex. 20-års ålder pga allt bilåkande, stillasittande framför tv och dator osv....