Quote from Guest on 15 August 2008, 15:33Konstig sak att ta upp kanske men vad är det som gör att man svettas olika mkt på olika ställen på kroppen? Min kille svettas t ex mkt om smalbenen vilket jag tycker är mkt konstigt.
Och är det som dom säger att om man svettas mkt så har man bra förbränn
Konstig sak att ta upp kanske men vad är det som gör att man svettas olika mkt på olika ställen på kroppen? Min kille svettas t ex mkt om smalbenen vilket jag tycker är mkt konstigt.
Och är det som dom säger att om man svettas mkt så har man bra förbränn
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 15:43Det är väl bara skitsnack? Däremot har jag hört att svetten luktar bättre ju bättre kondis man har. Säkert skitsnack det också...
Det är väl bara skitsnack? Däremot har jag hört att svetten luktar bättre ju bättre kondis man har. Säkert skitsnack det också...
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 15:58spännande idéer!
spännande idéer!
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 16:10Man svettas olika mycket helt enkelt!
(Har hört att ju bättre kondis desto mer svettas man. Skitsnack eller inte?)
Man svettas olika mycket helt enkelt!
(Har hört att ju bättre kondis desto mer svettas man. Skitsnack eller inte?)
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 16:15I så fall har jag alltid varit mycket vältränad. (H)
I så fall har jag alltid varit mycket vältränad. (H)
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 16:20Det finns olika många svettkörtlar på olika delar av kroppen.
Den som är vältränad har ofta lättare att svettas, men hur mycket man svettas är ändå individuellt. Men en kropp som är van att användas till fysisk långvarig aktivitet börjar svettas så fort
Det finns olika många svettkörtlar på olika delar av kroppen.
Den som är vältränad har ofta lättare att svettas, men hur mycket man svettas är ändå individuellt. Men en kropp som är van att användas till fysisk långvarig aktivitet börjar svettas så fort
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 17:39ja, visst är det så?
att kroppen liksom lär sig att sätta igång att svettas?
jag läste nånstans nåt i stil med "ja, och den som är vältränad kan ju jogga till nästa busshållplats utan att bli svettig, om man nu är rädd för det"
jag tycker jag svettas myck
ja, visst är det så?
att kroppen liksom lär sig att sätta igång att svettas?
jag läste nånstans nåt i stil med "ja, och den som är vältränad kan ju jogga till nästa busshållplats utan att bli svettig, om man nu är rädd för det"
jag tycker jag svettas myck
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 17:42Samma fenomen här, kroppen liksom tokstartar bara jag skuttar över gatan.
Men går också ner i varv fortare efteråt.
Samma fenomen här, kroppen liksom tokstartar bara jag skuttar över gatan.
Men går också ner i varv fortare efteråt.
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 17:44I tabellen i slutet av den här utmärkta artikeln som någon länkade till i en annan tråd kan man utläsa att svettningen ökar av av både maximal och submaximal träning.
http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/artiklar/allma.html
Sedan finns det definitivt i
I tabellen i slutet av den här utmärkta artikeln som någon länkade till i en annan tråd kan man utläsa att svettningen ökar av av både maximal och submaximal träning.
http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/artiklar/allma.html
Sedan finns det definitivt i
Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 21:58När jag gick på f & s förut så tyckte jag jämt att jag svettades så extremt mkt mot alla andra, nästan pinsamt. T o m på vanliga baspass.
Nu har jag märkt att om jag värmer upp mkt innan jag sätter igång på gymmet så svettas jag mkt om axlarna, mkt konst
När jag gick på f & s förut så tyckte jag jämt att jag svettades så extremt mkt mot alla andra, nästan pinsamt. T o m på vanliga baspass.
Nu har jag märkt att om jag värmer upp mkt innan jag sätter igång på gymmet så svettas jag mkt om axlarna, mkt konst