Quote from Funbeat user on 15 August 2008, 23:12Jovisst känns det som man svettas mycket mer efteråt. Det tror jag beror på att fartvinden försvinner, och då avdunstar inte svetten lika bra, så man känner den mer. Men eftersom den inte avdunstar, får den inte heller samma kyl-effekt, och då svettas kro
Jovisst känns det som man svettas mycket mer efteråt. Det tror jag beror på att fartvinden försvinner, och då avdunstar inte svetten lika bra, så man känner den mer. Men eftersom den inte avdunstar, får den inte heller samma kyl-effekt, och då svettas kro
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 11:15Jag svettas på pannan och ryggen väldigt ofta när jag tränar tyvärr
Jag svettas på pannan och ryggen väldigt ofta när jag tränar tyvärr
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 19:12jag är glad att jag svettas jag - annars hade jag inte kunnat träna!
🙂
jag är glad att jag svettas jag - annars hade jag inte kunnat träna!
🙂
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 19:27Ni som ofta svettas mycket - testa att träna utomhus. Inomhus i en varm lokal utan vettig ventilation blir avkylningen katastrofalt dålig. Klart ni svettas floder då. Under de kallare 8-9 månaderna av året kan man exempelvis cykelträna utomhus riktigt int
Ni som ofta svettas mycket - testa att träna utomhus. Inomhus i en varm lokal utan vettig ventilation blir avkylningen katastrofalt dålig. Klart ni svettas floder då. Under de kallare 8-9 månaderna av året kan man exempelvis cykelträna utomhus riktigt int
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 19:29Inte på cycleX under vintern. Finns risk för halka.
Inte på cycleX under vintern. Finns risk för halka.
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 19:56Trots rätt flitig träning under åren har min kropp aldrig begripit att den bör starta ett effektivt svetteri.
Det är kasst, man blir överhettad i varmt väder. Känner sig sjuk och darrig. Får frossa.Helt idiotiskt. Med detta vill jag säja att det nog fin
Trots rätt flitig träning under åren har min kropp aldrig begripit att den bör starta ett effektivt svetteri.
Det är kasst, man blir överhettad i varmt väder. Känner sig sjuk och darrig. Får frossa.
Helt idiotiskt. Med detta vill jag säja att det nog fin
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 20:00Jag svettas som en gris ute också, det spelar ingen roll vart jag är egentligen. I början skämdes jag faktiskt rätt mycket för att jag dröp av svett efter bara några minuter, men jag har börjat förstå att det egentligen är rätt bra att kroppen gör så. Fas
Jag svettas som en gris ute också, det spelar ingen roll vart jag är egentligen. I början skämdes jag faktiskt rätt mycket för att jag dröp av svett efter bara några minuter, men jag har börjat förstå att det egentligen är rätt bra att kroppen gör så. Fas
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 21:57Rasmus; jag tränar i princip bara utomhus och jag svettas jättemycket ändå.
Fast jag är för gammal för att skämmas för det 😉
Enda gången det är jobbigt är när jag tränar på lunchen och inte hinner vänta tillräckligt länge innan jag hoppar i duschen för
Rasmus; jag tränar i princip bara utomhus och jag svettas jättemycket ändå.
Fast jag är för gammal för att skämmas för det 😉
Enda gången det är jobbigt är när jag tränar på lunchen och inte hinner vänta tillräckligt länge innan jag hoppar i duschen för
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 22:13Men hur klär du dig när du tränar då? Har du fel typ av material i kläderna, eller för mycket kläder på dig, så får svetten ingen chans att försvinna.
Men hur klär du dig när du tränar då? Har du fel typ av material i kläderna, eller för mycket kläder på dig, så får svetten ingen chans att försvinna.
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 23:10jag tränar också mestadels utomhus och svettas duktigt av detta.
vet inte om jag har rätt kläder, men jag är oftast inte VARM liksom, jag har rätt behaglig temperatur, fast varm om huden, om ni förstår vad jag menar.
men svetten rinner om mig som vore jag
jag tränar också mestadels utomhus och svettas duktigt av detta.
vet inte om jag har rätt kläder, men jag är oftast inte VARM liksom, jag har rätt behaglig temperatur, fast varm om huden, om ni förstår vad jag menar.
men svetten rinner om mig som vore jag