Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSvett..
You need to log in to create posts and topics.

Jo, men det fyller du ju på när du sedan dricker.

Säkert normalt. Det normala har stor variation.

jag har hört att man "ska" svettas ordentligt minst 2 ggr i veckan - då blir huden glad 😀

Jag svettas också otroligt mycket när jag springer. Tycker det är skönt när svettningen kommer igång - och det gör den tack och lov snabbt. Innan den gör det kan jag känna mig "överhettad", men det släpper så snart svetten börjar forsa. 🙂

Det är bara bra om man svettas för man ska ju inte frysa när man tränar precis 🙂 men däremot ibland svettas jag så jag fryser

Ja det är ju oxå en fråga....
Varför fryser man så efter att man har svettats mkt om man väntar för länge med att duscha?

för att huden och kläderna är fuktiga och det kyler

även om jag byter om till torra kläder så är jag frussen efter att ha tränat så att jag svettas mycket. Är det för att kroppen inte hinner ställa om och stänga porerna så att det slinker ut för mycket värme...?

Gissar att det kan vara pga att du blivit låg på energi. Verkar vara så för mig i alla fall.

Helt rätt där Linus, det tänkte jag inte på, men även om det blir bättre med mat i magen så känns det fortfarande ... brrrr...
Kan vara placebo men det är först efter en dusch (som kan vara kort och med ganska kallt vatten) som jag känner att värmen åte

beror säkert på vätskebalansen också, om man inte är noga med att fylla på.
kroppen vill väl inte riskera att mer vätska avdunstar och håller därför blodet borta från huden och då fryser man...