Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSvett..
You need to log in to create posts and topics.

Jag kan ta och anmäla mig i den klubben med. Svettas jag så gör jag det lite i nacken och mest på underbenen. Men annars är det sparsamt. Men jag har inte problem med värmen! Fast jag spring iof helst på morgonen eller kvällen. 🙂

Jag tror garanterat att man svettas mer och lättare om man är vältränad, men eftersom den personliga variationen också spelar in så betyder det ju inte att tex du Anna är otränad. 🙂

Men när jag var yngre och tränade ju-justsu för fullt så svettades jag

För mig är det väldigt mycket beroende på ansträngningsgrad, temperatur, luftflöde och vilken typ av träning jag håller på med.

Det varierar en hel del med andra ord.

Men eftersom jag oftast anstränger mig relativt hårt när jag tränar så blir det ofta r

Thomas, välkommen! Och se där, nu dök underbenssvettningen upp igen! Meningen med dennaa är outgrundlig. Pannan, ryggen begriplig. Men varför behöver underbenen kylas??

Sylvia: 😀 ! Nädå, en gång i tiden var jag bevisligen vältränad, men kass på att svet

Eh, Anna D; vad har jag nu skrivit? (H)

Underbenen har mängder med ytliga blodkärl (i alla fall mina), så avkylning där gör nog stor nytta. Runt magen bör man inte svettas lika mycket då. Jag svettas inte mycket där.

Jag svettas i veken under magen.

I ?? Veken??

Sylvia! Sorry! Ni är så många Sylvior!
Ursäkta förvirringen....Sylvia Eriksson va det...som sa nåt om otränad....! 🙂

Underbenssvettningen är kanske manlig?
Veck är klart svettigt.

Apropå det där med ytliga blodkärl....om teorin håller så borde jag inte svettas så mycket där jag faktiskt svettas lite mer än någon annanstans....!