Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTånaglar
You need to log in to create posts and topics.

Om man har konstant skoskav(vilket du skrev i ditt första inlägg) så är storlek på skor och tejpning av fötter i sin helhet relevant. Om man nu inte tycker att skavsår är en skön företeelse.

Tejpning av tår med endast elastoplast eller en kombination där

Njaaaa...
Storleken på skor är inte nödvändigtvis en faktor om man har konstant skoskav, det kan också vara så att man har extremt känsliga fötter, vilket jag också skrev. För det är inte bara det klassiska såret på hälen, utan faktiskt sällan det. Det k

Neej ni kan inte fimpa tråden nu jag sitter ju här och är alldeles till mig i frågetecken som behöver redas ut! Hur lyckas man bara med bedriften att ha skavsår i 8 mil? Varför inte 9? Sporttejp? Tejpa innan? Tappat tånaglar men aldrig testat tejpa över t

Jag vet inte Carina, men jag hade fått för mig att den här typen av trådar var till för att man skulle kunna ställa frågor om ibland "uppenbara" saker därför att det som i alla sammanhang kan finnas mer än en lösning - därför vänder man sig till folk som

Sitt inte inne med tipsen - fire away! Vilka sidor tycker du funkar bäst för att vara sarkastisk & dum? 😀

Oj, verkar som om tråden tagit en otrevlig vändning...

Här kommer i alla fall ett till tips. Jag har också fruktansvärt känsliga fötter och har problem med skoskav på konstiga ställen som t ex hålfoten. Har provat en massa olika tejpningar, skoskavsplåst

om det hjälper naglarna vet jag inte, men jag har fått rådet att alltid ha dubbla strumpor (vanliga, fast två, alltså) i nya skor, för att slippa skoskav, och det hjälper.
testa det först kanske, hjälper det så kan man ju satsa på skoskavssockorna från lö

Fortfarande överraskad att detta är ett problem för så många. Lyckligtvis har jag inte känt nåt i mina tånaglar än. 😀

Martin: För mej kommer det bara på långa distanser (mara eller ultramaradistans). Vet inte om det är så för andra.

Har en kul variant där båda "pektårna" har dubbla naglar (ligger ovanpå varandra). Har haft ömma, blå naglar på dom så länge jag kan minnas, men det blir lite bättre när jag tar fram slipmaskinen och sänker dom en aning...