Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Running Cloud.
Har pratat med några av dessa få ( varför fortfarande så få 9 år efter att de kom fram ) och svaret har alla dessa få gånger varit: Alldeles för jobbigt.

Gunnar. Bra inlägg.
Tror också att nog alla springer på olika underlag. Springer ma

Såg detta i DN:

Även i Sverige har röster höjts.
– Man lurar foten att den har ett skydd och så springer man på asfalt och drabbas av fotskador, problem med knälederna och underbensbesvär. Men tack och lov har modet börjat svänga, säger Jan Forsman, orto

På vilket sätt LURAR man foten att den har ett skydd? Det ÄR ju ett skydd, fast lite mindre än andra skor!

Det finns barfota.Du gillar det. Vi vet.
Det finns Hoka.Du gillar dom. Vi vet.
Det finns andra grejer också.Ganska nära barfota ligger Vibram.Du

@Gunnar
Jag håller med dig i det mesta och skulle vilja tillägga att jag har fått för mig att vare sig jag springer i "tjockare" löpardojjor eller minimalistiska dito och drabbas av skada, så har jag gjort något fel. Det är mitt eget ansvar att förbereda

Running Cloud.
Personer som Åke borde jag flina åt.

Jag tror mig dock veta att Åke vet en hel del om med vad och hur man borde springa. Så han kunde väl skriva om detta.
Plus visa någon form av statistik på att tåskor är bra.

Här är en blogg som förs

KG: Väldigt konstigt att du kan tror dej veta det, då jag ALDRIG har påstått att jag vet hur, eller i vilka skor, andra ska springa.

Så även det har du hittat på helt själv.

Åke.
Du har åsikter så låt oss läsa dessa.
Om tåskor således. 😉

Jag skrev TROR mig veta. Inte att jag visste. Korrekt?

Den där länken till Dr Nick var ju kanon K-G! (t+)

Det känns som om Nick lyssnat på mig 😀

Skall bli intressant att se vad de kommit fram till.

Bra där Running Cloud.
Båda sidor har rätten att låta sig höras ( här läsas ).

Vi har ju träffats en del och accepterar att vi ej alltid tycker lika. (t+)

Att FF lovade lite för mycket är klart orutinerat av dem. I synnerhet i USA! Landet där man kan stämma skiten ur ett företag för att man har bränt sig på deras kaffe!!
Själv så hoppas jag att de fortsätter att utveckla sina tå-skor då jag gillar att ta en